Ossian.

Finaste, vackraste liten

Nu är han här! Min lillasyster har fått världens sötaste lilla pojk, Ossian. Min systerson, Ossian. Vad jag är glad. Det finns inte ord att beskriva. Tårarna sprutar fortfarande efter två timmar. Jag är så glad, så glad, så glad. Och så lättad att lillasyster mår bra, att Ossian mår bra och att det äntligen är över. Älskade finaste lillasyster, och älskade finaste lilla Ossian.

Efter femtio timmars förlossningsarbete, många gråtfyllda samtal, övervägande hit och dit, så kom han till världen genom kejsarsnitt. Jag har varit så orolig. Havandeskapsförgiftning, feber, högt blodtryck och andningssvårigheter har gjort att mitt hjärta nästan fallit i bitar stundtals.

Nu har jag knäckt en flarra (flaska) vin, och genom bloggen, genom telefonen, genom luften, skålar jag för det nya livet, för en liten Ossian, och för en lillasyster som efter omständigheterna mår bra. Om två veckor får jag se underverket när jag åker dit!

Jag har försökt hämta mig från en lunginflammation och sjukhusvistelse samtidigt som jag renoverat hus från sju på morgonen till tio på kvällen, samtidigt som jag varit i skolan, samtidigt som jag oroat mig, pratat och stöttat min lillasyster, samtidigt som jag flyttpackat, samtidigt som jag varit vaken hela natten för att trösta lillasyster i hennes smärta, samtidigt som jag flyttat idag. Så det måste vara adrenalin. Jag är hög på adrenalin. Undrar när jag stupar.

Men det gör inget. För jag har världens finaste lillasyster, lillebror och nu även systerson.

Välkommen till världen Ossian, du är efterlängtad och älskad, för alltid.

12 responses to “Ossian.

  1. Amanda Duregård

    Blir helt rörd jag med! Det är så fantastiskt! Och en bild har du redan att visa upp, vilken liten plutt! (coolt namn också)

  2. GRATTIS GRATTIS GRATTIS MOSTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken liten plutt :) Så liten och söt.
    Hoppas att ni båda, du och din syster kan återhämta er efter tuffa dagar. Hälsa henne så mycket från mig.

    Kram

  3. Stort grattis till er alla! Nu börjar livet! :)

  4. Världens häftigaste grej! Världens finaste Ossian :)! Grattis till mosterskapet :-)!

  5. Han är fantastiskt fin! Grattis!

  6. Åh, vilken liten fining! Underbart med småskruttar!!! :-D

  7. Grattis grattis till mosterrollen! Förstår att du är stolt! Hade jag nog med blivit! (:

  8. Vilken liten sötsak :-)
    Jag hade också varit en stolt moster till en sådan söt liten kille.
    Vila upp dig nu, lunginflammation är inget att leka med.

    Kram

  9. va fint du skriver! Grattis till att du blivit moster =)

  10. Vilken fining! Grattis moster!

  11. HELT UNDERBART! Grattis Du finaste moster Johanna!

Kommentera

