Fredag.

Nu börjar det likna något, lägenheten alltså. Näst intill allting är på plats, med undantag för fyra kartonger med böcker, de väntar på en bokhylla som levereras nästa fredag. Och ja, jag är nog en aningens kär i den här lägenheten.

Dagens lektion i skolan slutade även den med ett astmaanfall, så statistiken efter veckan är ju inte direkt lysande. Jag ska helt enkelt inte stängas in i ett rum fullt med dammiga textilier för att lyssna på en bibliotikarie som föreläser. Nej, nya tag till nästa vecka.

Och angående gårdagens lite smått traumatiska besked så har jag för tillfället inte så mycket att tillägga. Jag känner mig fortfarande förvirrad och helt bakom flötet. I mitt huvud är det inte en sanning, och jag antar att det bara är att vänta till nästa vecka för att få det lite svart på vitt.

Nu ska jag förbereda lite fredagsmat och hälla upp ett glas vin. Vad pysslar ni med ikväll?

14 responses to “Fredag.

  1. Hur fint som helst!

  2. Tjusigt! Tänk att kunna ha så städat… det går inte här med två små monster som härjar… men men, de växer väl upp de också, och då kommer jag sakna stöket!

  3. Mindre än en vecka i lägenheten och allt ser ut att vara på plats? Imponerande. Och jag är grymt avundsjuk på prydligheten. Hos mig ser det mer ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Plus katthår i parti och minut hur mycket jag än dammsuger. Barn kanske stökar ner, men katter hårar mer.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska pyssla med ikväll. Har ett avsnitt vardera av Bones och The Mentalist att se, nagellack att bättra på, dammsugning att ta tag i och egentligen både disk och allmänt plockande efter några rejäla ångestdagar då jag varken diskat eller plockat särskilt mycket. Och förbereda för pysseldag med danstjejer hos en av tjejerna imorgon. Fast samtidigt är jag så omänskligt trött att risken finns att det bara blir snabb dammsugning och ett glas av mitt vita favoritvin till TV-serietittande på datorn.
    Skål och kramar!

    • Hehe, ja, jag är nog lite sådär halvordentlig av mig… klarar inte, och blir faktiskt ganska så stressad av, att ha det stökigt och i oreda. Ångestskapande. Men tja, det gick kanske lite väl snabbt att få det i ordning =)

      Låter som en helt ok och skön fredagskväll, serier och vin vill säga – inte dammsugningen. Hoppas den var skön!

      Skål och kramar!

  4. Vilken underbar lägenhet du verkar ha fått tag på! Själv ska jag på ost- och vinkväll, grundar med lite mat först bara. Kram

  5. Ser verkligen jättefint ut! Förstår att du gillart! 2 rum och kök?

    Tja, vi sitter här i soffan och kollar Talang med Majkis. Fast hon verkar mest gilla reklamen för Marginalen Bank.

    • Oh yeah! 2 rum och kök, större än jag haft det på år och dar =D

      Haha, det kanske är bankir hon ska bli när hon blir stor ;)

  6. Vad fint du fått det! Ska visa syrran bilderna, så hon får se :)

  7. Lägenheten är verkligen supermysig. Där skulle jag lätt kunna bo. Och balkongen var ju min största favorit.
    Du, jag har inte heller hunnit smälta det hela. Grubblar på det fram och tillbaka. Finns det alternativa behandlingar? Eller är det detta som gäller?

    Denna fredagskväll hamnade jag o dottern i soffan med tacos framför talang. Vilken svensson man är… Trodde aldrig det om mig själv för några år sedan… Skulle ju ta med mitt barn o resa jorden runt typ, i en ryggsäck. Men så blev det icke…

    Massa kramar och ta hand om dig jättemycket nu och tänk på Ossian :) !!

    • Ja, min favoritplats idag har också varit balkongen =) Har fått skön vårbränna idag och det känns toppen.

      Jag vet inte alls med behandlingar eller så, och jag orkar inte riktigt tänka på det. Vill nog inte ta in alls att det är som det är. Det får jag ta till veckan. Eller nästa vecka. När jag har lite mer slutgiltiga besked liksom…

      Låter som en myspys-kväll ändå, trots uteblivit tågluffande i Indien ;)

      Kramar!

Kommentera

