Häng.

Idag har jag hängt med den här pysen:

Iförd sina nya ”brills” tog han, hans mor och jag en långpromenad i solskenet. Och nej, ni behöver inte ens tveka på om jag njuter eller ej. Om man har en pys liggandes på bröstet, sovandes, snusandes, smackandes – då går det liksom inte att tycka illa om livet.

Just nu ligger han här bredvid mig i sängen och sover. Hans mor och far får en hel natts sömn, det kan de verkligen behöva. Själv kommer jag nog inte kunna sova en blund, utan ligga och vaka så att han verkligen andas som han ska. Men hey, sova är grymt överskattat. Speciellt när man har en liten vid bröstet som behöver ens närhet.

Nu tankar vi vidare på energi och myser ihop oss ordentligt. Om tjugo minuter, halv tolv, är det dags för första ”nattmatningen”. Sen får vi se vad pysen vill syssla med efter det. Jag är öppen för det mesta som innefattar mys.

7 responses to “Häng.

  1. Men älska! Minibebisgos for the win! Hoppas att ni får en riktigt gosig natt :)

  2. Åh, så underbart!

  3. Amanda Duregård

    Åh vad underbart! Jag kan intyga att precis den dãr slags avlastning är värd guld när man är bebisförälder.

  4. ÅÅÅÅHHHHH vad underbart! Jag är så jäkla glad att du kom iväg. Vad söt han är, coolast i stan med brillorna :) Mys på du, hela natten lång. Det är det enda rätta. Härligt!!!

    Kram

  5. Åh, vad underbart! Småskrotisar är verkligen helt underbara! Njut av allt gosande, sniffande på bebishuvud, mysande och annat!

  6. Låter som ett helt ok sätt att spendera en natt hörrö :-D! Så härligt att du kom iväg till lille Ossian! Mys på allt du orkar!

  7. Svar: Nej, det är inte kul alls. Äckelungar som eldar upp privatpersoners bilar, som kastar sten (fick stenar kastade mot oss igår när vi var ute och fotade igår, Jonas och jag), poliser som står med händerna i byxfickorna och gör just ingenting alls. Och den förbannade ghettofågeln som cirklar över våra hem varje natt… Jag är skitless! Det räckte väl med förra sommaren?! Men nej, nu är det påsklov och svinen har ingenting att göra, då kastar de sten, eldar bilar och skjuter med grön laser. Smutsiga bastarder!
    Märks det att jag är less och förbannad?

Kommentera

