Underbart!

En smak av livet, som det ska vara, det har jag upplevt idag. Och jag överdriver inte det minsta när jag skriver att det var underbart. Att jag orkade, att jag hade så fint sällskap och att det var så ”normalt”.

Jag blev bjuden på en frukost-dejt med finaste Frida på café Brogyllen. Så superhärligt, shit vad jag saknat den tjejen! Och ni vet när tiden liksom bara springer iväg, när man inte förstår var timmarna tar vägen – så var det idag. Och just det! Jag fick paket. Nästan så jag fick lite födelsedags-feelings.

Inte blir det sämre av att hon alltid har så kreativa inslagningar på sina paket…

Duschcreme, tvål och en värmedyna.

Verkligen helt perfekta ta-hand-om-sig-själv-saker! Och speciellt värmedynan då jag typ alltid fryser. Det är en sån där som man bara bryter fram och tillbaka och vips så blir det värme. Guld.

Och sen fick jag även två böcker! Och har ni inte läst One day, av David Nicholls, så tycker jag att ni ska göra det nu, bums. Jag kommer inte ihåg exakt när jag läste den första gången, men det är absolut en utav mina favoritböcker. Och jag har även hört många andra som avgudar den boken.

Så skönt med en bra dag, en andningspaus. Så välbehövt. Att jag faktiskt spann vidare på det när jag kom hem och lagade mig en fin lunch, serverad på finporslin och med vatten i ett vinglas. Underbart.

6 responses to “Underbart!

  1. Åhh, så glad jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag hoppas du får många sådana dagar framöver nu.
    Ta väl hand om dig och njut riktigt mycket av det ”normala”

    Kram

  2. Vad glad jag blir! Skönt att höra att du har haft en så fin dag! Det är du verkligen värd, mitt i all kamp!

    Fina presenter du har fått också! :) Kanske ska ge mig på att läsa One day i sommar… Den verkar ju onekligen bra!

    Ta hand om dig! Och hoppas att du får en fin vecka! Kramar! Och tack för dina uppmuntrande ord!

  3. Gläds med dig!! Härlig läsning, hoppas på fler såna dagar framöver :)

  4. Åh vad härligt det låter. Som en riktig toppen dag!!! Hoppas ni hade det supertrevligt.
    Det är du väl förtjänt!
    Kram

  5. Ska verkligen läsa den boken nu. Det konstiga är att jag inte ens hört talas om den och så fyndar en vän den boken på majornas loppis samma dag som du lägger upp den på din blogg. It´s a sign :-)

Kommentera

