Galet.

Oh, vad jag är galet trött. En sån där dag då jag nästan måste stå upprätt och samtidigt hälla i mig kaffe för att inte somna på fläcken. Jag gjorde misstaget att sätta mig i soffan en stund efter lunch och det dröjde inte många sekunder innan jag sov som en klubbad säl.

Jag är alltså hemma igen, hemma i min lya i Göteborg. Sex timmar från lillasyster med familj, sex timmar från älskade lill-knoddis. Jobbigt, ontigt men också behövligt – för att hinna längta, sakna och älska lite mer.

Det hinner samlas många tankar och funderingar i ett huvud när man är iväg en månad. Vad ska jag göra? Var vill jag bo? Vad vill jag pyssla med? Vem vill jag vara? Vad är viktigt för mig? Som sagt, mycket att tänka på.

Sjukdomen har hållt sig i schack. Allergin hade en rejäl körare där i slutet av juni, men utan några allvarligare fadäser mer än att jag tillbringade ett par dygn inomhus med stängda fönster och dörrar. Blåsorna i munnen är till och från, just nu till, men ändå rätt ok. Och lungorna har faktiskt skött sig som jag förväntat – heja lungor!

Promenad med lill-knoddis en vacker juni-morgon.

8 responses to “Galet.

  1. Låter bra att sjukdomen har hållt sig på mattan, fortsätt så!

    Fint att höra att du har haft det bra, nu får du sakna mini ett tag och när ni ses igen blir glädjen desto större!

  2. Ja, heja heja lungorna :-)! Och hoppas att du får träffa lillknodd snart igen :-)!

  3. Hej hurra! Skönt att läsa. Och du verkar ju (på de inlägg du gjort under tiden) verkligen haft en härlig ”semestermånad” :)

  4. Åh vad skönt att höra från dig :) Hoppas resan gick bra. Men utmattad är namnet – även för mig. Känner mig som om jag sprungit maraton eller nåt. Hoppas du får mycket vila och att vi hörs snart.

    Ska bli så kul att ses igen, du har ju varit borta jättelänge :)

    Kram

    • Resan gick jättebra och det är skönt att vara hemma igen. Ser också fram emot att träffa dig! Var ju superlängesedan nu :)

      Kramar!

Kommentera

