I går.

I går var jag glad över att vara i sommarstaden Göteborg igen, och jag kom verkligen ihåg vad det är som att jag gör att jag älskar denna staden så mycket som jag faktiskt gör.

Och en utav sakerna är den att kunna packa en väska med handduk, en termos kaffe och en bra bok, gå i tjugo minuter och vips ligga på en underbar sandstrand vid havet. Där låg jag i flera timmar och njöt utav sommarpratare, bokläsande och brevskrivande. En lisa för själen som vissa skulle säga.

Och promenadvägen dit är inte helt fy skam den heller.

På kvällen satte jag mig vid symaskinen och började knåpa på en liten snuttefilt till Ossian. Jag märkte mer och mer under tiden jag var där att han kommer bli en riktig liten snuttekille. Han ville mer än gärna ha en trasa, eller annat mjukt som fanns att tillgå, upptryckt under näsan när han skulle sova. Så jag bestämde mig för att sy honom en alldeles egen och alldeles speciell.

Ena sidan är sydd i velour och i två färgställningar.

Och andra sidan är sydd i två olika mönstrade bomullstyger.

Jag har även sytt på olika band och fållor runtom hela ”snutten”, eftersom att det brukar vara det som är mest intressant för småttisar. Så nu har han något att gosa med, trixa och leka med. Så den hoppas vi faller lill-prinsen i smaken. Men det tror jag!

6 responses to “I går.

  1. Låter som om du hade en riktig härlig dag på stranden! Jag är också en sommarpratare-gillar. Jag laddar ner dem och sparar tills jag går på långpromenader, rensar ogräs elelr åker långt ensam med bil.

    Tror Ossian kommer störtgilla nya snussen :-)!

    • Det är ju helt perfekt att lyssna på när man ändå ”inget” annat gör, och så härligt liksom!

      Och nog kommer lillfisen att gilla snutten, det tror jag nog :)

  2. Du är ju helt fantastisk. Bästa mostern ever! Han kommer älska den :)
    Och… att gå 20 min till havet. Mmm, LITE avundsjuk kanske. Enjoy ;D

    • Hehe, men jag är ju liiiite avundsjuk på er blåbärsskog bakom huset, så jag antar att det jämnar ut sig lite ;)

  3. Jättefin!!!!!! Klart han kommer älska mosters snuttefilt. Och stranden…jag är ju en beachlover! Big time! Kommer gärna o solar nån dag med lillan. Om vi är kvar i Göteborg.

    Kram

Kommentera

