Sommarpratarna so far.

I dag blev det ännu en dag med strandhäng, sommarpratare och havsbad. Min melodi, så in i bängen. Iaktog två pappor som förde en livlig diskussion medan sonen till den ena pappan försöker pilla in ett chokladkex i sin navel. Sorgligt nog fick jag inte se upplösningen, om man verkligen kan få in ett chokladkex i ett barns navel. Så om någon vill prova på sin unge så vore jag tacksam för en resultatrapport.

Tillbaks till sommarpratarna. Man vet aldrig vad man kan vänta sig utav dem. Jag älskar känslan av att slå igång ett nytt program och inte veta vilka hemligheter man ska få viskat in i sitt öra. För det är så det känns för mig, som att någon förtäljer en hemlighet, och den är bara ämnad till mig. Och årets pratare har inte varit något undantag, snarare tvärtom, de har levererat!

Så här kommer lite tankar och åsikter om de som jag hört på hitintills (och självklart en hint om vilka jag anser att ni bara måste lyssna på).

Mark Levengood: Helt jävla fantastisk, som vanligt. Underbart program, så underbart att ni nästintill borde stenas om ni inte tar er tid och lyssnar på hans program.
Clara Lidström: Känslosamt, varmt, nära och naket.
Jason ”Timbuktu” Diakité: Inte vad jag förväntade mig, och jag är väldigt positivt överraskad. Helt klart värt att lyssna på!
Maria Wetterstrand: Jag hade nog förväntat mig lite mer än hon kunde leverera. För att vara en kvinna med ett oerhört stort ordföråd och en kunskap att kunna använda orden så tycker jag att hon inte riktigt fick till det i detta programmet. Men som sagt, helt ok!
Henke Larsson: Positivt överraskad, eftersom jag kan tycka att han är lite ”torr” i sitt sätt att prata. Men i det här programmet överraskade han, och det blev både ett känslosamt och brinnande program. (Fotbollsbrinnande dårå!)
Nanne Grönvall: Väldigt, väldigt bra! Och väldigt väldigt känslosamt. Och väldigt, väldigt bra… and so on. Ett måste att lyssna på denna kvinna.

Tja, det är de som jag hunnit lyssna på hitintills. Men det kommer lätt att bli fler, så jag får återkomma lite senare med en uppdatering. Har ni lyssnat på någon ännu? Och vilken/vilka är er favorit? Tips?

13 responses to “Sommarpratarna so far.

  1. Hittills har jag lyssnat på Mark, Underbara Clara och så Göran Gudmundsson. Göran kan jag verkligen rekommendera….jättecharmigt program :-)! Ska ta och ladda ner de du rekommenderade också :-)!

    • Tog ditt tips till mig och håller på att lyssna på Göran just nu, håller med om mysigheten :) Och ja, lyssna på Nanne åtminstone, där har du en historia du knappast kunde ana!

  2. Åh, jag har bara lyssnat på Mark och Clara. Håller verkligen med dig om Marks program, vilken berättare han är!

  3. Ääähhh, ingen ännu, faktiskt. Hoppas hinna med allihopa vid något tillfälle.
    Har hört bra om flera. Skönt med strandhäng :)

    Kram

  4. Jag har också lyssnat på och älskat Mark o Henke! Och Jason! Har inte lyssnat på så många fler… Jo, Jonas Jonasson (bra!). Visst ÄR det härligt med sommarpratarna :)

    • Jag har bara hunnit med typ halva Jonas, så jag har inte riktigt hunnit få mig en redig uppfattning, men hitintills så känns han helt ok! Och jag håller med dig, sommarpratare ftw!

  5. Vad inspirerad jag blir! Har bara hört Clara Lidström hitills. Men vill verkligen lyssna på fler? Man kan väl lyssna på dem i efterhand?

    Ps så härligt att se dig igår!!!

    • Jo, visst kan du lyssna i efterhand. Eller varför inte i din ajfön när du är ute och promenixar, eller ligger och vilar, eller allmänt tar en vilopaus!

      Så skoj att träffa dig med, och jag hoppas det blir mer snart!

      Kram!

  6. Tack för tipsen om favoriter! Nu hade jag lättare att välja några stycken att ladda i min spelare. Jag hade bara hört Henke innan och jag gillade det han berättade om, men det kändes som att han läste innantill.

    • Jo, han är ju helt klart ”stel” i sitt sätt att prata, men jag trodde faktiskt att det skulle vara ännu värre, så jag är positivt överraskad faktiskt. Och gör’t, lyssna på! =)

  7. Pingback: Lycka. |

Kommentera

