Legender.

Inom loppet av tre år så har jag sett Bruce Springsteen, John Fogherty och Bob Dylan live. Tre legender, tre fantastiska shower – alla på sitt sätt. Musik som gör gott i mitt hjärta.

Nu under P&L så såg jag ännu en legend live, nämligen Bob Geldof. Mannen som spelade huvudrollen i filmen om Pink Floyd, The Wall. Han som spelat med de största av musiker, U2, Bruce Springsteen, The Beatles, Qeen, Sting etc. etc. Och kanske framförallt, han som annordnade Live Aid. Och därefter roddade ihop Live 8, en åtta dagar lång konsert med världsartister för att påverka G8-ländernas ledare att bryta världens fattigdom.

Bob Geldof (Källa)

Alltså egentligen en större legend än de ovanstående tre nämnda, men som ändå spelade inför en publik på bara ett par hundra – till skillnad från Veronica Maggio som spelade inför ca 40.000. Men det gjorde mig inget. För då kunde jag stå längst fram, och lyssna till detta musik-geni, utan att bli nertrampad. Men det är ett namn att komma ihåg.

Btw. Bob Dylan presenterade bandet OCH pratade med publiken O C H tackade för showen. Det ni.

(För er som inte vet så är Bob Dylan en sann social fobiker, F O B I K E R, som typ aldrig ens säger ett ord till publiken)

3 responses to “Legender.

  1. När jag såg Bob Dylan var det sensation att han till och med log mot publiken även om det var väldigt snabbt ;) Det stod om just det i tidningen efteråt ”han var ovanligt lättillgänglig han till och med log mot publiken”.
    Jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt att vara så otillgänglig som han var på scen en orsak att jag inte vill se honom igen. Då har jag ändå andra idoler som inte heller är kända för att vara lättillgängliga, men Dylan är ändå något i särklass.

Kommentera

