Andas.

Sitta, skratta, hoppa, springa, prata, gå, klippa, skriva, sy och läsa, är alla saker som kräver att man andas medan man gör det. Tja, det mesta kräver faktiskt att man andas medan man gör det. Något som känns jäkligt långt borta i dag. Eller ja, andas gör jag ju, men inte tillräckligt bra.

Why – and what to do. Undra sa flundra.

Halvblå, halvgrå, halvdaskig –  det är ungefär så jag känner mig i dag. Och jag har egentligen inte ett dugg tid med att känna så. För jag skulle behöva ha saker gjorda, men det går inte. Så jag sitter här, inhalerar, lusläser bloggar och tycker synd om mig själv.

I går orkade jag inte heller särskilt mycket, men jag orkade gå och plocka mig en handfull vild-hallon, ett utav de bästa sätten att få sommarkänsla i kroppen.

Och lill-skrotis äter potatis. Tre månader och två veckor gammal. Blunda en sekund och han tar studenten. Så – no more blundande, han växer alldeles för fort ändå.

6 responses to “Andas.

  1. Hallon är gott! Och ännu godare med glass! Mumsigt värre! :) Vad sugen jag blev på det!

    Barn växer som hundar. Lycka växer alldelse för snabbt, att jag inte hinner med! Tycker hon kan stanna lite i växten :) Så nej, jag håller med dig, det gäller att inte blunda för mycket ;)

    Kram på dig <3

    om du har missat: lyckas blogg: http://www.lyckashundliv.blogspot.com
    och min kreativa blogg: http://www.helenaskreativa.blogspot.com

    Titta in vet ja! :)

    • Ja, nog går det alltför fort. Men det är väl så, med livet, att vissa saker går fort. Det är då man måste stanna upp och njuta =)

      Ska kika in på dina bloggar lite senare – spännande!

      Kramar!

  2. Usch låter inget kul alls, hoppas det snabbt går över och andningen kommer igång ordentligt igen. Vilka underbara bilder på systersonen, vilken otroligt söt liten kille.

    Kram Madde

    • Visst är han alltför fin! Jag kan tänka ibland att jag är så oerhört partisk när jag säger att han är fin. Fast sen säger så många fler att han är fin, och då tänker jag att nej, nog banne mig är han otroligt fin =)

      Kram!

  3. Usch usch usch, jäkla lungfanskap. Dom ska andas bannemig. Varför är det sämre? Är det pollen i luften eller bråkar dom bara med dig?? Jag önskar återigen att jag kunde göra något och återigen känner jag den där fruktansvärda maktlösheten. Jag vill att du ska vara bra. Få njuta av hallonplockning på en normal nivå. Kunna springa, hoppa, sjunga och andas hela tiden. 100 %.
    Jag tänker på dig. Även om det inte ghjälper din syrehalt ett jäkla smack. Men ändå.

    Kram

    • Tror det är lite blandning av allergi och skiftningar i väderleken som gör det hela. Drygt är det i vilket fall. Men det är lite bättre i dag. Har sytt en del, vilket faktiskt var skoj. Snart är jag tillbaka i full fart.

      Kramar!

Kommentera

