Overall.

Så, lillknoddis är i behov utav en sommaroverall. Han har en jättebra och fin från Villervalla, men den är så jäkla tajt och kort i benen nu att den fick hamna i ”urväxt-lådan”. Emma har jagat en ny till honom ett par veckor nu, men utan resultat. Och dessutom är det ju lite utav en utgift att köpa en overall, även om det är en tunn sådan.

Så jag tänkte att jag kan ju försöka sy en overall till knoddisen. Och tja, det är väl det jag har gjort i dag.

Tja, den är väl inte direkt genialisk, men jag tyckte den blev rätt söt. Och den fyller sin funktion med bravur. Fodrad med fleece och ett skönt yttertyg i bomull. Fixade även med långa muddar, så den lille långskonken förhoppningsvis hinner slita på den någon månad eller två.

Får se i nästa vecka när han kommer ner om den passar honom. Men det tror jag verkligen att den ska göra. Och en rolig sak med det hela var att det faktiskt var roligt att sy i dag. Trots hostan. Så roligt att jag avrundar kvällen med ett glas vin. Det ni.

5 responses to “Overall.

  1. Gud vilken söt. Vad duktig du är :) Han kommer bli jätteglad. Eller din syster :)

    Kram

  2. Vilken fin en! Du är så duktig!

  3. Heeelt underbar! När vi har lite mer ordning på inkomsterna vill jag beställa en sån av dig! Jättestor kram. Ses i veckan!

Kommentera

