The thing.

Ok, här är saken. Jag har sinnessjukt dåligt ställt rent ekonomiskt just nu. Så dåligt ställt att jag börjar fråga mig om det verkligen är nödvändigt att använda tandkräm (den börjar nämligen ta slut). Och om jag verkligen behöver alla mediciner som jag tar (även de sjunger på sista svängen).

För i maj så blev det ett hack i dels utbetalningen av aktivitetsersättningen samtidigt som soc tappade bort mig i systemet. Jag är någotsånär i fas med aktivitetsersättningen igen, men den täcker bara hyran och telefonräkningen – that’s it. Och soc, tja, deras utbetalningar har jag inte sett till på fyra månader nu. Så det är egentligen ett under att jag fortfarande lever och står på benen.

Anyway. Jag kör på en ren och skär chansning. Jag försöker mig på att entra en tävling. Första vinsten i tävlingen är en iPhone 4. Det kanske är skittaskigt att vinna en sån sak och sen försöka sälja den, men det är i vilket fall min intention. På så sätt skulle jag ha råd att köpa mig en doppresent till Ossian. Jag skulle kunna följa med min lillasyster med familj till Liseberg och jag skulle ha råd att fylla på kylskåpet och hämta ut mina mediciner.

Och det här är verkligen inte min starka sida, men jag raggar faktiskt på er. Jag raggar på att ni ska ”gilla” min bild som jag har laddat upp HÄR. Som vanligt så är det den som får flest ”gillare” som vinner. Och hey, det är en ren chansning för en enkel Svensson med hundratal vänner på fb och en simpel blogg. Men vad vore livet om man inte chansade lite?

Om vi säger så här, det är inte ofta som jag ber om hjälp. Men nu gör jag det. Så om ni vill (och ni ska bara göra det för att ni vill!!), så vore jag superglad om ni gick in och gillade den här bilden (gilla-knappen sitter ganska långt upp till vänster, ovanför bilden).

Världens finaste Ossian!

8 responses to “The thing.

  1. Det där du skriver…det suger verkligen…Jag önskar jag var miljonär, då skulle du få en tub tandkräm av mig. Och kanske lite till. Men fuck alltså….bläk vad segt det är. Jag förstår mig inte på soc, vill inte ha kontakt med dom, men det kommer jag förmodligen ha inom en månad…usch – ser inte fram emot det.
    Självklart har jag gillat Ossian och håller tummarna för att du vinner tävlingen. Det är du banne mig värd.

    Många kramar och jag hoppas att det vänder NU!!!

    • Nej, tyvärr så har jag inte mkt positivt att komma med när det kommer till kontakten med det sociala. Men jag vet också att det skiljer sig mkt mellan olika stadsdelar. Så än finns det hopp ;)

      och tack för du gillar bilden!”

      Kram

  2. Så, har självklart gillat! Och la upp länken i min fb-logg, kanske får du några extra röster på så sätt. Håller såklart tummarna!

    Hota soc med att gå till media, det brukar sätta sprutt på sådana typer…

  3. Självklart har jag likat den. Jag har en liten knodd i magen och om du orkar sy något eller har något hemma köper jag det med stor glädje (och ta ut rejält överpris, både jag och maken har förmånen att kunna jobba). Jag betalar med glädje i förtid och eftersom Lars-Inga kommer först i mitten av november (om allt går som det ska) så finns det gott om tid för oss att vänta. Om det låter bra kan du ju maila, annars är det bara att strunta i det.
    Ha det gott!

    • Haha, Annelie, ditt svar gör mig så glad, och så varm. Att det finns så fina människor. Jag syr gärna något till din Lars-Inga =) Men du får såklart själv välja vad du vill ha. Och det känns bra att det är lång tid, för då vet jag att jag orkar med det. Jag mailar dig!

  4. Det låter fint, maila på. Jag åker dock på semester nu så jag är borta två veckor.

  5. Pingback: Skruttisen och tävlingen. |

Kommentera

