Yo bloggen!

Ossian speaking!

Jag har kapat mosters dator och tänkte vara snäll och uppdatera er om de senaste dagarna. För som ni kanske redan vet så var vi ner till Göteborg i måndags och kidnappade hem moster till oss. Jag har faktiskt saknat henne, och det är mysigt att hon bor hos oss ett tag nu (men säg det inte högt till henne! Hon blir så odräglig då ;)).

Först så åkte vi bil jääääättelänge, men jag lät pappa köra på bra, och vi var faktiskt framme efter sju timmar. Alla var skit-impade över att jag var så duktig på att åka bil. Hah! Som att det skulle vara nått och snacka om. Prova att försöka stå själv istället, det kan man kalla en knivig aktivitet.

Aja, när vi kom fram till moster så överöste hon mig med pussar och kramar. Herregud! Det var som att hon aldrig sett mig förut! Så jag bara skrattade åt henne. Och då pussade hon mig ännu mer! Och checka in fin-fikat hon gjort åt oss när vi kom:

Och jag, jag fick gröt. Och moster försökte visa mig med miner hur gott det är. Men det behöver hon minsann inte göra. För jag slukar varenda smula jag blir serverad. Mat is my thing!

Sen fiskade moster fram paket till både mig och mamma! Snällt va? Mamma har ju både fyllt år och haft namnsdag, så hon fick två paket. Och jag fick tre paket, bara för att jag är så himla go och för att moster visst tycker om mig. Dels fick jag en mysig overall, men jag fick även en cool mössa och en skitsnygg jacka. Se bara!

Mhm, eller hur? Sen drog de iväg med mig till… ja, ett slags tåg, som gick igenom staden, och lät massor. Spårvagn tror jag att det kallas för. I vilket fall så skulle vi till Liseberg. Men jag tyckte det lät sådär, så jag passade på att tupplura under heeeela Lisebergs-vistelsen.

Och när jag vaknade så satt vi på den där vagnen igen. Och vet ni! Moster hade vunnit ett stort fotbolls-hjärta till mig. Hon och pappa provade att skjuta i prick i en fotbollstävling, och de brukar tävla lite emot varandra. Men min moster är faktiskt rätt grym på fotboll. Så hon satte den i krysset direkt och utklassade pappa. Så nu är pappa lite avis och sur på moster.

På vagnen hem så passade jag på att mysa lite med mamma och prata ikapp med moster. Jag hade mitt öra utanför mössan, och moster sa hela tiden att jag var lik någon som heter Toker . Jag vet inte  vad hon menar med det?

Nä, nu börjar jag bli trött i fingrarna, och dessutom ganska så hungrig. Men vet ni vad, jag har ett supertrick. Om jag gnäller riktigt, riktigt ynkligt – så kommer antingen moster eller mamma och plockar upp mig! Fiffigt va? Om ni inte provat det innan så tycker jag ni ska köra på det nu. Chansen är att ni faktiskt får lite mat!

Vi får se om jag kan kapa bloggen någon annan gång med, och berätta mer vad vi gjort på vår semester. Annars får ni hålla till godo med min gamla moster! En sak till bara, vet ni vad jag och hon gjorde i dag? Vi badade i min utomhus-pool.

Tjingeling!

4 responses to “Yo bloggen!

  1. Hahaha, underbart inlägg! ♥

  2. Hej Ossian!

    Jag är kompis med din moster och heter Marie. Jag hade hoppats att få träffa dig denna veckan, för jag antar att du bara är här denna veckan. Men jag har varit så himla dålig så det går nog inte. Men det hade varit väldigt mysigt annars. Jag har ju hört så mycket om dig, hur duktig du är, och hur snabbt du utvecklas. Du ska bara veta hur mycket din moster tycker om dig, hon tjatar hål i öronen på mig, hela tiden :) Fast jag förstår det och det får hon, eftersom jag själv har en tös på 10 år. Henne kanske du får träffa nån gång. Men nu undrar jag en sak, ska du stjäla med dig din moster uppåt landet igen?? Jag har inte riktigt koll på det där då jag inte varit så bra det senaste. Du får gärna höra av dig och meddela detta. Hälsa även din mamma och pappa (även om jag inte träffat honom)

    Hälsningar Marie

  3. Hej Ossian! Vad kul att du skrev lite :) Det verkar som att du har det bra med mamma, pappa och moster – härligt att läsa! :)

Kommentera

