Födelsedagsfirande.

Så äntrade jag ålderdomens dagar. 27 år fyllda. Lätt en av de bästa födelsedagar ever!

Så här började den:

Ja, lite trötta var vi allt, jag och lillknoddis. Lillasyster Emma och Emil hade gått upp klockan fem på morgonen för att plocka blommor, koka kaffe och steka kantareller. Sen väckte de mig och lillis med skönsång och frukostbricka på sängen. Vilket mys det var, att äta frukost i sängen med de finaste i mitt liv.

Skrotis var dagen till ära klädd i sina Stella Mihi-mjukisar!

Efter frukostbestyr och påklädning drog vi ut i hallonbuskarna för att plocka av bär till födelsedagstårtan som skulle bakas. Coolingen själv racade runt i sina brillor och glänste.

Efter lite lunch klädde vi båda av oss och softade på gräsmattan. Det var ju så galet varmt! Så där låg vi i en timme och busade, snackade och luftade oss.

Sen blev det lite tårtbakning innan några gäster kom över på lite middagsmat. En härlig marängtårta med färska bär. Underbart gott.

Jag hade en jättefin födelsedag och är supernöjd. Har aldrig varit mycket för att fylla år, och inte i år heller. Så därför så passade den här lugna sommardagen med frukost i sängen mig perfekt. Och jag fick det allra bästa i present. En tavla på mig och lill-hjärtat. Jag ska försöka fota och visa sen, när jag fått upp den hemma.

4 responses to “Födelsedagsfirande.

  1. Stooooort grattis på födelsedagen! Låter som om du hade en alldeles ljuvlig dag…jag menar kantarellmacka till frukost. Det hade ju nästan räckt där för mig ;-)!

    Många hurra kramar!

  2. Låter som att din dag var helt underbar! Härligt att läsa! :-D

  3. Jättegrattis till dig, vilken födelsedag du fick, helt underbart att läsa. Fortsätt njut!

    Kram

  4. GRATTIS!!!!!! Tusen grattiskramar vännen!! Det är ju en fantastisk födelsedag som du fått, vilken underbar syster plus man plus bebis :)
    Ser ju jättehärligt ut.

    Massa kramar

Kommentera

