Timeout.

Den 30:e juli 2011 fick Ossian sin allra första timeout. Vid en ålder på ringa fyra månader. Och här är berättelsen som föranledde den händelsen:

Det var nämligen så att jag och Emma skulle koka saft på förmiddagen. Men innan vi startade upp koket på riktigt så skulle vi få liten O att sova en stund. Så Emma gick in deras sovrum för att hämta O:s snuttis. Och då hörde jag ett bang. Lillasyster smackade i foten i sänggaveln. Och som bekant så gör det ju hel*etiskt ont! Så ont att hon trodde att hon eventuellt brutit något.

Så vi fick lämna över liten O till pappa Emil och sen skjutsade jag Emma till akuten (notera väl att det inte var jag som behövde skjutsas till akuten!!). Och tralalalala… så var hon röntgad och hemskickad med försäkran om att det är ok att ha ont fast man bara stukat en tå.

Nåja, dryga fyra timmar hade historien tagit och vi hade bett Emil att förbereda maten tills dess att vi kom hem. Så när vi svängde upp på infarten här hemma så gick jag in i köket där jag möttes av en Emil med svettpärlorna droppandes från pannan och sjuhundrasjuttioelva bunkar i farten. Så jag frågade honom var han gjort av Ossian, varpå han svarade lite trevande:

– Ehhh… jag satte honom i timeout…

– Timeout? Varför?

– Jamen, han lät ju så mycket… och jag skulle ju laga mat.

Och där kunde varken jag eller Emma hålla oss för skratt. Om det inte vore för att Emma hade ont i foten så hade hon nog joinat mig på golvet i skrattsalvan. Det måste nog vara första gången som en knapp fyramånaders bebis får timeout.

Och här har vi då boven i dramat, i sin timeout:

Fast när jag gick in till honom så låg han och gnagde på sin arm och ”pratade” med sin flygplansmobil som hänger över sängen. Visst ser han ut att verkligen reflektera över sina ”synder”?

One response to “Timeout.

  1. Alltså, detta är det roligaste jag läst på länge. Nåja, ska det börjas itid så ska det :)

    Kram

Kommentera

