Kalas.

Har precis slängt in en plåt med lax, sötpotatis, morötter, lök och broccoli i ugnen. En sås på cremé fraiche till det och lunchen och morgondagens lunch är klar. Enkelt och gott.

I eftermiddag blir det kalajstajm. Ossian hade namnsdag i torsdags, så i dag ska vi dit och fira honom. Plus att han blev åtta månader i går. Så jag sömmade lite under gårdagen, så nu är det bara att hoppas att det passar lill-pyret. Får lägga upp en bild senare då jag vet att lillsis är här inne och snokar titt som tätt.

I går kväll var vi på julbord här i stan. Jag, Emma, Ossian, mamma, mormor och morfar. Vi var på Gammelgården och åt gott. Där är så fint! Hela huset är inrett i gammal lantlig stil, och de har verkligen bevarat så mycket fint. Julmaten däremot, den var inget för mig. Saffranskakan till efterrätt däremot, den slank ner på två röda. Sen bjöds det på trubadur och lottförsäljning. Jag, Emma och mormor kammade hem 75% av vinsterna (jag skojar inte), så det var en aningens pinsamt till slut. Gick hem med en ny ljuslykta, en chokladask och en hemmasydd julkasse.

Och vet ni! Här snöar det faktiskt i dag. Heja! Lite vitt, lite ljusare och lite juligare.

Sicket otroligt innehållslöst och ganska så tråkigt inlägg det här blev. Men det händer faktiskt inget mer spännande än så här. Får se om jag har några bilder att bjuda på framåt kvällningen.

Nu, mat!

One response to “Kalas.

  1. Ha ha, vad rolig du är. Det är väl inte innehållslöst?? Underbart att gå och äta julbord, själv ÄLSKAR jag julbord. Mysigt. Och du är en sån tur-tjej när det kommer till lotter. FATTAR inte hur du gör?? Vinner ju allt :)

    Kram

Kommentera

