Bland annat en julklapp.

Så var jag hemma igen. Efter två jättehärliga dygn. Men tyvärr fick jag en present på köpet med mig hem, en present jag gärna kunde varit utan – feber. Så natten har jag spenderat med att ömsom krypa in under täcket så långt det bara går, huttrandes, ömsom slänga täcket all världens väg och flämta efter luft. You know. Feber-frossa-svettningar. Men jag hoppas på att det bara är en biverkning av senaste veckans flängande fram och tillbaka.

I fredags hade jag och Emma tjejkväll hemma hos dem, eftersom Emil skulle på personalfest. Så då passade det bättre att jag sov där, och Emil lånade min lägenhet och sov här. Jag och Emma lyxade med tapas och vin, även Ossian fick hänga på på ett hörn med lite ost, kex och vindruvor.

I går så for vi västerut för att jula lite med min och Emmas gammelmoster och Ossians gammel, gammelmoster. Vilket var mycket mysigt. Vi gjorde byn. Emma och mamma var in i en butik för att kika och under tiden så hann jag att gå genom byn fem (!) gånger, med Ossian i vagnen. Så stor är Vansbro city.

I vilket fall så hade jag lite tur och hittade ett par vansinnigt snygga och supersköna stövlar från Ecco. Inte världens billigaste direkt. Men jag fick faktiskt halva av mor min i julklapp. Tack, tack! Och sen har jag lyckats sälja av en hel del på tradera. Så jag kunde faktiskt ge mig själv de här stövlarna i julklapp.

Det är svårt att återge på bild hur sköna och snygga de är, så ni får helt enkelt lita på mig.

Och självklart hängde vi hemma hos gamlamoster. Fikade, åt lunch och lekte lite. Jag och Ossian lekte järnet på golvet ett tag. Och nya favoritsysslan är att vara ute och gå! Han är riktigt duktig på att flytta fram fötterna nu och styra kosan dit han vill.

Sen var det skönt med en liten vätskepaus i mammas knä.

I dag blir det inte många knop gjorda. Får se om jag orkar med lite sömnad på eftermiddagen. Jag har en del projekt på gång. Men annars ska jag bara försöka vila bort den här febern. Har två julfester att se fram emot i veckan, och sen kommer Emma och Ossian hit och hänger lite. Och ni vet julmaten. Och ni vet julafton. Och ni vet sånt som liksom ska fixas. Och ja, ni vet.

4 responses to “Bland annat en julklapp.

  1. Jag läser och läser även om jag inte kommenterat på sistone. Har bara haft för mycket på gång. Trist att du fått feber, hoppas den försvinner tills imorgon, att det bara är högst tillfälligt.
    Och jag har ett par ecco-stövlar, inne på mitt tredje år med dom och de är de skönaste stövlarna jag någonsin haft. Kan inte gå i andra nu. Och varma som bara den, frös inte förra året när det var så mycket snö. Så jag tror du gjort ett bra köp. :)
    Lillskrutten är ju så söt, tänk vad han växer. Helt otroligt.

    Krya på dig nu och massor mad kramar!!

    • Ja, jag tror också det, att jag gjort ett bra köp. Jag har haft ett par ecco-skor innan och de har hållt i en evighet. Så även om de kostar lite mer så är det värt de pengarna.

      Kramar!

  2. Ser ut som om det inte har gått någon större nöd på dig matmässigt i helgen :-)! Blir ju skithungrig ju :-D! Trist med febern…hoppas den försvinner snabbare än bums!

    Kram!

Kommentera

