The return of vinter.

20120105-175312.jpg

Så, vi packade på oss massvis med kläder. Kokade kaffe, bredde smörgåsar och la kakor i burk. Tog fram pulkorna och sen for vi iväg till friluftsområdet Bergebo.

Och det var hur härligt som helst!

20120105-180721.jpg

Vi gick mest med pulka och Ossian i släp, eftersom vi glömde O:s hjälm hemma. Men det gjorde absolut inget, eftersom det var så vackert. Snöigt, soligt och lagom kallt.

20120105-182638.jpg

Efter ett tag stannade vi och packade upp fikakorgen. Och hur gott smakar inte en kopp kaffe och en macka efter en stunds motion i snön?

20120105-183940.jpg
Jävligt gött skulle jag säga.

Det var någon av oss som höll sig vaken mycket längre än han brukar. Men samme person orkade inte riktigt med hela vägen hem. Och sista biten såg det ut såhär:

20120105-184327.jpg

20120105-184531.jpg

Som sagt, det har varit asskönt i dag. Men nu är jag så sinnessjukt trött så jag sitter och tuggar i mig godis febrilt för att orka hålla mig vaken i någon timme till, åtminstone till åtta-halv nio.

Och jag håller fortfarande tummarna för att det inte är en dum förkylning som spökar runt i min kropp. För i morgon hade jag tänkt att dra till gymmet igen!

7 responses to “The return of vinter.

  1. Gud vad vackert! Sånt kan få en att längta till snön. Här nere i Skåne bara regnar och blåser det! :(

  2. Ser underbart ut. jag vill också ha snö!!

  3. Åååh! Önskar det var snö här så jag kunde ge en sån upplevelse till P!!!! Ser och låter helt fantastiskt!!! Hoppas vi ses snart! Lite annat som händer samma helg men vi måste ju få till det på något sätt! Kram Johanna! Saknar dig <3

    • Ja, det är oslagbart. Speciellt när man ser hur mycket O diggar snön och pulkaåkning.

      Och jag hoppas verkligen att vi kan ses! Vore så himla trist annars.

      Kramar!

  4. Jag blir så himla avundsjuk när jag ser bilderna. Här i Göteborg bara regnar det hela tiden. Regn, mörker och lite halvkallt = ruggigt!!!! Igår var nog första trevliga dagen på hela jullovet käns det som. Tog en lång promenad, men det är för himla trist för alla barn. Man kan ju inte ens vara ute i rusket p g a regnet.

    Kram och vilka vackra bilder!!

Kommentera

