Pepp.

Kanske för att peppa. Kanske för att glädja. Eller för att besökarstatistiken tickat över 150.000. Eller för att ni lämnat 5000 kommentarer. Eller för att det är söndag. Jag vet inte vilket. Men en liten utlottning tänkte jag ha!

Som vanligt är det inte så mycket som krävs. Utan du lämnar helt sonika en kommentar till detta inlägg där du berättar vilket av priserna du skulle vilja ha om just du vann. OCH, vilken din favoriträtt är, samt tre varor som du alltid har i kylen. Easy-pisy. Och det ni har att välja på är:

En röd molnmössa strl 3-6 år, eller en vitprickig turkos mössa strl 6-11 år.

En fodrad regnhatt med nedvikbar skärm i strl 48-50

Ett näsduksfodral, perfekt att ha i handväskan!

En tunika i strl 98-104, men kan med fördel användas av både mindre och större barn då den antingen blir långklänning eller kort tunika.

Eller en blus med knytning i hals, armslut och midja. I storlek 80-86.

Eller varför inte ett gäng med hemmagjorda kylskåpsmagneter, one of a kind.

Eller kanske en söt liten förklädesklänning i storlek 56-62.

Helt ok utlottning va? Tror där ska finnas något för de flesta.

Helgen har varit lite bättre ur ett humörsperspektiv. Jag har varit hos syrran och firat Emil som fyllt år. Haft lunchgäster i dag och besök av barndomsvännen på eftermiddagen.  Tre buketter med tulpaner står nu och lyser upp mitt hem och får mig på bättre humör. Och framför mig står en ask med choklad. Så just nu går det faktiskt ingen nöd på mig.

Seså, sätt igång och berätta om era maträtter nu! Och välj vad ni skulle vilja ha om just ni vann. Come on, come on, come on.

15 responses to “Pepp.

  1. Men vad härligt med utlottning!! Om jag har turen att vinna skulle jag gärna vilja ha den röda molnmössan till dottern! Eller helst skulle jag ju vilja ha den bruna blusen, för den var underbar…men inser att den blir lite väl tight på min 4-åring ;-).
    Min favoriträtt…hm… måste bli vitlöksmarinerad grillad fläskfilé med potatisgratäng och beasås. Och vitlökssmör till :-D! Ja, det är nog bland det bästa jag vet :-P. Och nu blev jag hungrig.
    Tre saker som alltid finns i min kyl: Creme fraiche, arla hushållsost och…. ketchup.

    Skönt att höra att det känns lite ljusare i din värld. Tulpaner is tha shit.

  2. Jag skulle vilja ha den prickiga mössan till en av mina brorsdöttrar! Min favvomat är nog tacopaj (just nu i alla fall) och tre saker som alltid finns i kylen är Mjölk, Ost, Smör ;o)

  3. Vad kul! Oj, jag väljer också den röda molnmössan till min lille pojk! Men min favoriträtt…så många att välja på… Det blir extra svårt eftersom jag är proppmätt på Nigellas teriyakikyckling som jag just lagade (och åt, uppenbarligen). Så just i detta ögonblick är det nog den som är min favorit :) Och i kylskåpet har jag alltid mjölk, yoghurt och bregott. Vi är mycket för mejeriprodukter, ha ha. Och i frysen har jag dessutom alltid glass…

  4. kul!

    Favoriträtt som alltid håller: pasta med riktigt god tomatsås!

    i kylen finns alltid: mjölk, bregott och senap

    den röda molnmössan hoppas jag på! :)

    kram i mängder

  5. Mikaela Hultman

    Hej.
    Tack för bidraget till Lunas hjärta och den fina kommentaren :)

  6. Jag vill såklart vara med, älskar ju dina kläder!

    Min favoritmaträtt är oxfilé, grillad medium/rare. Till det endera vanlig kokt potatis eller så vill jag ha hemmagjord klyftpotatis. En massa fräscha grönsaker såklart, samt en god, hemmagjord, rödvinssås. Om jag inte skulle få såsen till så skulle jag välja en tomatsalsa som vi brukar göra, man hackar tomater, basilika och så har man i hackade chilifrukter/habañeros efter tycke och smak. Plus lite annat.
    Dock, om jag skulle måsta välja en enda maträtt att äta resten av livet, då skulle jag välja tacos. Det går ju att variera så mycket!

    I vår kyl finns en massa smått och gott… mjölk såklart, men det finns väl hos alla, nästan iaf. Så jag skriver något mer ovanligt… Hmmm, en stor burk sambal oelek finns alltid, lönnsirap såklart… och inte att förglömma: en flaska Trocadero! Jaja, jag är trocaholic, klaga inte… :-)

    Om jag nu skulle ha sådan tur att jag vann, så skulle jag välja den helt underbara klänning/tunikan i storlek 98/104. Jag skulle använda den som tunika till vår Sheena, hon skulle vara helt fantastiskt cool i den!

    Kram på dig!

  7. Skulle då vilja vinna den där blusen med knytning.. eller molnmössan. Favvorätten är kräftor. Och det som alltid finns i min kyl är cola zero, choklad (marabou schweizernöt) och energidrycker :)

  8. Annelie Isacson

    Hej!
    Om jag vinner skulle jag gärna vilja ha den prickiga mössan!
    Min favoriträtt är vegetarisk lasagne med fetaost och allt möjligt gott i.
    I min kyl finns alltid mjölk, fil och sambal olek!

  9. Tänk första gången jag hittar till din blogg har du utlottning! Och den är jag järna med i. om jag vinner vill jag järna ha den prickiga mössan.Den skulle passa perfekt till min dotter som älskar turkost. Min favorit rätt är klyftpotatis, en god köttbit och en kall sås gjord på youghurt,majonäs och dragon.
    I mitt kylskåp finns alltid ost, smör och hallonbalsam vinäger.

  10. Vad kul :) Tänk vad duktig du är och har så otroligt många besökare :) Helt galet roligt!!

    Jag vill vinna typ allt!!!!! Dom är så himla fina. Men, jag diggar magneterna skarpt, den bruna knytblusen och regnhatten. Regnhatten vet jag skulle passa en liten tös helt perfekt!!

    Ja, vad är då min favoriträtt?? Jag älskar ju mat så jag har så många. Men måste nog säga Indiskt. Kan aldrig föräta mig på det. Och jag minns särskilt en indisk Biryani som jag åt i Goa för hundra år sedan som var det godaste jag någonsin ätit. Vad jag har i kylen? Jo, oatlymjölk, leverpastej till mig och skinka till dottern.

    Kram!!!

  11. Anders,Pappan Anders

    Jag vill gärna va med i din utlottning :-) Skulle vilja vinna den snygga röda molnmössan till min dotter. Min favoriträtt e kålpudding, potatis och brunsås. I min kyl finns alltid; Valio laktosfri mjölk, becel smör, ost.
    Vi håller tummarna, stora som små o hoppas på tur.
    Ha De!

  12. Johanna! Det är många anledningar till att jag nu, äntligen, lämnar ett inlägg. Jag följer ju dig med spänning lixom, och när det är ändå är en utlottning på gång och när min kropp ändå har bestämt sig för att den inte vill sova fasten jag inget hellre vill, så finns väl inget bättre tillfälle att skriva:-)
    Du är så stark, så stark, jag beundrar dig för det! (OBS inget fjäsk, det är bara det att vi hörs så sällan…)
    En sak som jag inte fått klart för mig; går du nu, helt på egen hand? Altså hur går det med gåendet?

    I mitt kylskåp finns alltid alltid citron. Om inte färsk, så i alla fall på flaska. Det är det ständiga. Men att nämn tre grejer är svårt, då jag är ganska flexibel med matinnehåll. Jag kan säga två saker jag önskar alltid fanns där och det är buljongtärningar och ägg.
    Favoriträtten är svår men det landar nog på (mammas) flygande Jacob, med quorn förståss.
    Om jag skulle råka vinna, då skulle jag önska mig antingen magneterna eller näsduksfodralet. Du gör så himla fina grejer! Önskar att jag fick plats i kläderna..!
    Saknar dig kram Louise (gbg)

    • Hej finaste du! Så skoj att du vill vara med i utlottningen! =) Det gör mig riktigt glad. Och jag hoppas din kropp fattat det där med att sova vid det här laget.

      Och ja, jag går, alldeles på egen hand – precis som förut! Bra va?

      Och tack för dina fina ord, tar åt mig av varenda stavelse =)

      Kramar i mängder till dig!

  13. Pingback: Stella Mihi har bytt hem. |

  14. Potatisgratäng. Älgstek. En kall öl. For the record. Kylen är tom.

Kommentera

