Stella Mihi har bytt hem.

Japp, så är det. Stella Mihi har hittat ett nytt hem, det hittar du här. Anledningen till att jag valde att byta bloggportal är att jag egentligen inte är ett dugg nöjd med wordpress som bloggverktyg. Och jag skulle egentligen vilja byta bloggverktyg till den här bloggen med. Men, det får bli i ett senare skede.

Så den adress som gäller nu, och i framtiden, är alltså http://www.stellamihi.blogspot.com

Vinnarna. Jag skulle ju dra vinnarna till min tävling nu i helgen! Och det har jag faktiskt gjort. Får se om jag kan få upp det inlägget här under kvällen, eller om det får bli i morgon.

Sömadsprojektet.  Som jag började på i går, och färdigställde i dag, ser ut såhär:

En romantisk klänning med rosor och spets. Band runt midjan och spetskant i halslinningen. Veckad i halsen och runt handlederna samt försedda med band så det går att justera storleken.

Tyget köpte jag på loppisen vi var på i förra veckan. Och för någon dag sedan så fick jag en hel låda med gammal spets från min mor, och som kommer från min farmor. Och när jag satte ihop dem så gick det inte att hejda inspirationen. Jag var bara tvungen att sy den här klänningen. Och jag tycker den blev helt underbar!

3 responses to “Stella Mihi har bytt hem.

  1. Vilken fantastiskt fin klänning! Jag är ju personligen inte så förtjust i klänning på småbarn, men den där var verkligen fin!

  2. Sååååååå fiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!!!

  3. Klänningen är ljuvlig….. :)

Kommentera

