Och allt nytt.

Som egentligen inte är allt nytt, men nytt för mig. Jag har inte visat allt det där som jag fyndade i förra veckan, men det kommer väl lite pö om pö. Något som jag blev väldigt nöjd med var de här gardinerna som jag fick för en tia, och som passade finfint in i mitt kök!

Gillar egentligen inte att fota med blixt, men mönstret syns bäst då.

Medan den här bilden känns mer mysig, tycker jag.

Sen fick jag även en ny ”ljuslykta” av min mor. Egentligen ska där nog vara långa ljus i den, men jag tycker att den blev superfin med värmeljus:

Bilden är från när jag och syrran fikade i förra veckan.

I går sydde jag mest hela dagen, för att sen på kvällen gå ut och äta med en kompis. Vi gick till Thai-restaurangen här i stan, och åt supermumsig buffé. En skön avslutning på en skön dag där jag faktiskt haft mindre smärtor. Dock var det svinkallt när vi skulle hem, och jag hade bara strumpbyxor, så det tog lång tid att bli varm när jag kom hem.

En suddig jag innan jag gick ner på stan.

Emma ville så gärna se vad jag hade på mig, så därför lägger jag upp bilden här, så får hon se ”på riktigt”.

Just det! I går fick jag en sån där fix idé om att jag bara måste äta pannkaka, att jag helt plötsligt var sugen på det, fast jag inte ätit det på hur många år som helst. Typ en evighet sen. Så jag ställde mig och stekte pannkaka, efter receptet ur gamla hemkunskapsboken. Tänkte att ett recept på två portioner borde räcka, eftersom det var små portioner man gjorde där i hemkunskapen. Och det blev fyra pannkakor. Goda pannkakor, med grädde och blåbärssylt.

Men vad jag inte kom ihåg om pannkaka är att det ä r  s å  m ä t t a n d e! Efter en och en halv pannkaka kändes det som att magen skulle explodera. I och för sig blev dessa pannkakor rätt tjocka, men ändå. Och jag orkade bara trycka i mig två stycken. Så det blir pannkisar till lunch i dag med. Gött.

One response to “Och allt nytt.

  1. Helt rätt val.. för att äta middag med en ”kompis” ;) Skit snyggt! Gardinerna blev riktigt bra i alla fall, tröttnar du på dem finns ett hus i bäsna som alltid behöver nya gardiner. Vi syns imorrn! Puss och kram

Kommentera

