Det sköna.

Nog för att dagarna är kämpiga just nu. Men det är då det gäller att se de där guldkornen lite extra tydligt. Som i ett förstoringsglas.

Mitt första guldkorn var förmiddagskaffet som intogs i den fina koppen som jag fått av Ann vid ett väldigt speciellt tillfälle.

Sen kom min far för att äta lunch med mig, och med sig hade han smarriga sallader från ett café i närheten. Det blev dagens andra guldkorn.

Guldkorn nummer tre blev sömnadsglädjen som tog vid på eftermiddagen och jag fick flera plagg färdigställda. Bland annat den här fleece-jackan till Ossian.

Sen satte jag en deg för jäsning.

Och sedan kokade jag en paprika och tomat-soppa. Vilket ledde till dagens fjärde guldkorn, en middag bestående utav hemkokt soppa och nybakt bröd. Mycket godare än så blir det inte.

Guldkorn är bra, guldkorn är värda att se. De gör inte hela alltet, men de kan hjälpa till långt. Den där koppen kaffe på förmiddagen, den är ett stående guldkorn, som jag njuter lika mycket av varje dag.

Jag hade ju liksom lika gärna kunnat skriva att jag haft piss-ont i ryggen och magen hela dagen, att jag knappt kom upp ur sängen i morse, att jag kräktes på eftermiddagen och att jag nu har fått feber. Men nej, inte i dag. I dag skiter jag i att jag mår lite kasst. Och förresten så gick middagen ner fint, magen har lugnat ner sig med hjälp av en vetekudde och febern har jag trollat bort med hjälp av alvedon, så så illa är det egentligen inte.

Här är gårdagens guldkorn, lillfisen i vintervädret.

2 responses to “Det sköna.

  1. Fast det käns som att det ÄR illa, och det käns inte bra…. Alls… Att det inte ger sig, dina febertoppar och nu kräkas mitt i alltihopa…varför då???

    Ta vara på guldkornen, dom kan dock rädda en annan så kass dag, men oron kvarstår i alla fall här hos mig :(

    Kram vännen!!

  2. Johanna, jag vet ingen annan som är ser saker så positivt som du gör =)! Du är en förebild för oss klagande människor som egentligen har det hur bra som helst! Kram till dig och hoppas du ska bli bättre snart så att hela dagarna blir guldkorn!

Kommentera

