Onsdag.

Också blev det onsdag, mitt i veckan. REDAN. Ja, tiden går fort nu. Samtidigt som den går väldigt sakta. Fast på olika sätt.

Jag satt och läste gamla inlägg från bloggen, och jisses vad jag saknar skolan, att få gå iväg och göra något annat – träffa nya folk och få vara social. Dumma, dumma skola som inte ville ha kvar mig! Varför, varför, varför är det så svårt att ha mig i närheten, det är ju inte som att jag är en atombomb – redo att explodera. Och jag är faktiskt ganska så snäll. Jag blir så jävla arg på samhället, att det inte finns någon plats för mig där. Så, där kom det ut!

I måndags var jag, lillsyster, Emil och Ossian till badhuset. Och ”Ta till vara”. Och sen stan, för att äta sushi-lunch. En jätteskön förmiddag/lunch. Men det tar verkligen på krafterna att bada, och när vi körde från simhallen så var det någon som somnade så kapitalt att han inte ens vaknade när jag tog ur honom ur bilen vid ”Ta till vara”, så han fick sova vidare i sjalen i min famn.

Han är ju ganska så lång nu, lillplutten. Men han sov så gott där inne.

Sen for vi för att äta sushi, och där var det någon som satt på vanlig stol och åt för första gången. Dock fastspänd med sele, men ändå!

Han börjar verkligen bli så stor nu, lillskrutten.

Och en av de absolut bästa sakerna som finns att göra, det är att sätta på bra dans-musik och skaka rumpa och sjunga allt vad man kan. Så det gör vi ibland, och då kan det se ut såhär:

I natt har jag haft min far sovandes här, då han skulle iväg på jobb nedåt landet i dag. Så nu har han precis farit, och jag ska koka mig en kopp kaffe och servera mig en förmiddagsmacka. Sen står valet mellan en långpromenad, eller en tur till gymmet. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Men jag tror det blir gymmet.

Ta hand om er! Och hoppas ni får en finfin dag!

5 responses to “Onsdag.

  1. Åh vad fin han är, och du med. Det är så kul att se bilder på dig nu när vi aldrig ses. Fan vad jag också saknar att bara ta en kaffe, en liten promenad i Slottis, en fika nånstans….

    Skit i skolan, du har ju plats hos alla dina vänner i alla fall. (jag vet att du älskade skolan och jag vill egentligen inte säga så om den men fuck it…) Jag är inte rädd fär att gå bredvid dig i alla fall :)

    Kramar

    • Ja, han är verkligen världens finaste =) Önskar också så att vi kunde ses på en fika, promenad eller vad som helst.

      Jo, jag vet. Men jag skulle vilja gå i en skola med. Göra något nyttigt, känna mig behövd och träffa nytt folk. Men snart kanske…

      KRamar!

  2. Jag är nog lite rädd att du ska explodera ..har funderat på det här med skottsäker väst! Men de är så fasligt dyra :)

    • Du är så jävla go Emma, så stöttande syster liksom! Fan ta dig, vänta bara tills vi ses, då ska du få så mycket stryk ;) Puss.

      • Ps. Vad har jag sagt om att slänga saker i huvudet, hoppa ner från stolar och annat som gör att man hamnar på akuten. Det är som Ossian sa idag Ajaj!

Kommentera

