Bokrea. Och lite till.

Jo, denna veckan var ju veckan då bokrean hade sin start. En rea som jag faktiskt är intresserad av, till skillnad från mellandagsrean och andra reor. Däremot så är inte mitt shopping-konto särskilt stort just nu, och det blev med andra ord inte så många böcker köpta. Jag kostade på mig tre kokböcker, en från Monica Ahlberg, Carolas Ekokök och sen blev det Halv åtta hos mig. Sen blev det två romaner, Vad mina döttrar bör veta och Ligg hos mig.

Sen hade jag den stora turen att få tre böcker av finaste vännen Liv. Och så fyndade jag en pocket på Myrornas. Så det blev en hel del böcker till slut. Nu ska jag bara försöka hitta en plats för dem. Jag måste verkligen investera i större bokyllor.

För såhär ser det ut i mitt sovrum just nu. Böcker överallt. Och då har jag ytterligare en liten bokhylla i vardagsrummet. Och en kartong med böcker i förrådet. Men, jag älskar böcker, och skulle aldrig kunna göra mig av med dem. Jag tycker böcker är vackra, magiska och känslofyllda. Så det kommer alltid att finnas böcker i mitt hem.

Och ni vet att jag skrev att Ossian är lite för feg för att gå själv ännu? Well, dagen efter så släppte han taget och knatade iväg. Och igår kväll var vi hos min lillasyster och käkade middag, eftersom lillebror kommit långanväg för att sällskapa, och då gick lilla O mellan oss. Fram och tillbaka knatade han mellan oss och slängde sig i våra famnar. Tio månader gammal.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag vill göra idag, men jag tror att det lutar åt häng med god vän. Det var ett tag sen vi sågs, så det skulle vara skönt att ses. Det är ju en bit upp till min far, och jag känner inte för att spendera dagen på buss eller tåg.

Hoppas ni har en riktigt skön lördag!

One response to “Bokrea. Och lite till.

  1. Jag hittade också några böcker på rean… Tycker dock att rean blir sämre och sämre för vart år, det blir färre och färre böcker hela tiden. tråkigt tycker jag som älskar böcker. Vart iaf någon WWII, några barnböcker, en Lehane och lite annat intressant.

Kommentera

