Ett litet erkännande.

I dag har Emsi och Ossian varit här. Så vi tog en långpromenad till förskolan där Emma jobbar, när hon inte är mammaledig, för att lämna in lite grejer och hälsa på personal och barn. Ossian var intresserad, men avvaktande. Så än är han nog int redo för förskolan. Men om ett halvår så ska det nog gå bra.

Sen gick vi till arbetsförmedlingen för att jag skulle vilja komma igång med något, trots att jag är sjukskriven ett tag till. Men där blev jag så jäkla illa behandlad att det inte är sant. Så vi fick gå därifrån tomhänta. Ajsingbajsing på de där typerna!

Ok, ett litet erkännande. Jag har träffat någon. En människa. En väldigt, väldigt trevlig människa. Som gillar att göra ungefär samma saker som mig. Som uppenbarligen inte skräms av sjukor och brutna armar. Så nu hänger vi. Ganska så ofta. Och då blir det lite konstigt att lämna ute den delen av mitt liv här i bloggen. Eftersom jag ofta skriver om vad jag gör. Så, låt oss kalla honom D.

I vilket fall så var D här i går. Vi gjorde tacos och såg film. Inglourious Basterds var filmvalet. Och självklart var den här filmen precis lika skruvad som bara en Tarantino-film kan vara, och självklart var den lika bra som bara en Tarantino-film kan vara. Helt underbart konstigt skruvad, fast så jäkla bra. Typiskt nog så började vi se på filmen lite sent, och då var det ju ännu senare innan den var klar. Och sen pratade vi lite. Och sen var det natt. Och han skulle upp och jobba i dag, och jag skulle upp och ha besök av Emsi och Ossian.

Just det! Ossian fick ett chokladkex till fika.

21 responses to “Ett litet erkännande.

  1. Grattis! Då behöver du ju inte platspåse på fötterna-tipset efter insmöjning som jag inte vågade ge dig eftersom jag var rädd att du skulle halka och bryta något. Har nyss hittat hit och var tvungen att läsa tillbaka i hela bloggen.

  2. Åh, det värmer mitt hjärta att läsa Johanna! All lycka till dig! Kram

  3. Å va roligt Johanna! =)

    Och vilken söt liten Ossian… hi hi… han ser ut som när Max leker med chokladglass!

  4. Jag VIIIIIIIISSSSSSTTTTEEEEEEEEE det!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har haft det på känn ett tag nu :)

    Vi hörs snart.

    Kram

    • Hahaha, ja jag har ju inte direkt varit sådär superdiskret ;)

      Försökte ringa dig ikväll, men inget svar, så jag försöker en annan dag =)

      Kram!

  5. Vad kul att läsa, grattis! :-D

  6. Gött! (Både med flirt och chokladfika… :P )

  7. Å, men grattis! Va mysigt! Låter bra att han inte bryr sej om sjukor o sånt…nöd o lust ska det ju va! :-) kram

  8. Tänkte bara lämna en STOR styrkekram till dig
    och även en STOR tackkram för att du är så fin
    och kommenterar på min blogg flitigt. Det värmer!
    Själv är jag inte lika duktig på att hinna fara runt och läsa.
    Ska även lämna en STOR gosig kram och önska lycka till
    med ”D”. Det lät mysigt, härligt och något som jag önskar
    dig massor. KRAM!

    • Tack finaste du! Vilka fina ord, jag blir ju liksom helt rörd här =) Så bra att mina kommentarer kan värma, för det är ju lite det som är meningen. Och tack för din fina kommentar, den värmer mig!

      Kram till dig!

  9. Åh, vad roligt att höra! Jag hoppas ni kommer tycka det är roligt att umgås väldigt, väldigt länge. :-).
    När du syr barn/bebiskläder, utgår du från mönster eller syr du på fri hand? Om du utgår från mönster, var hittar du dem då?
    Ha det gott och njut!

    • Ja, det hoppas jag med. Men än så länge så är det jättefint =)

      Det är lite olika från gång till gång. Vissa mönster har jag utarbetat själv. Andra har jag fått genom att prenumerera på Ottobre, ett sömnadsmagasin. Som även går att låna via vissa bibliotek. Sen har jag även köpt hem ett par sömnadsböcker där mönster ingår. Även stoff och stil har mönster till salu via deras webbshop, om det är ngt särskilt du är ute efter, eller om du bara vill börja med något! Lycka till!

      Kram!

  10. Men så gott att läsa! Du är så himla värd en fin D :-)!

  11. SÅ glad för din skull! Hurra vad härligt!

Kommentera

