Underbara dag.

Voi, voi vilken härlig dag vi har haft! Det har varit underbart vackert och varmt väder här. Så jag och Emma bestämde redan igår att vi skulle gå på utflykt i dag. Sagt och gjort. Hon kokade soppa och fyllde på termos, och jag bredde smörgåsar och kokade kaffe. Sen bar det ut i skogen på äventyr.

Ossian trivdes som fina fisken i skogen. Emma och jag njöt av solens strålar. Och aldrig har väl räksoppa och smörgås smakat så gott!

När vi kom hem till mig så sov lillskrutt i sin vagn, så jag och Emsi placerade oss på altanen med en varsin kopp kaffe och chokladbit. Ljuvligt.

När Ossian hade vaknat från middagsluren så bestämde vi oss för att gå till köpcentrat för att införskaffa oss skor och ta en fika. Jag fick tag på ett par bra träningsskor från Asic, och en väldigt bra och snygg jacka från Everest. Perfa!

Sen tog vi en fika på Waynes innan vi promenerade hem. Emma åt en chokladkaka och jag och Ossian delade på en smoothie. Ruskigt gott.

Vi galenpannade oss lite också. Det måste man ibland.

Sen gick vi hem. Och Ossian hade på sig sina nya pjucks som jag köpt åt honom, och sina nya manchesterbyxor som visst blev en tidig ettårspresent.

Och såhär kan det se ut när man är ute och premiärgår nya pjucksen!

Ja, shit, vilken dag. Men nu är jag så galet trött, och tänker int lyfta mig en centimeter från soffan. Så det så.

4 responses to “Underbara dag.

  1. Meeeen så söt han är! Och vad duktig han är på att gå :)

    Lät som en fantastiskt härlig dag, full med ingredienser man GILLAR!

    • Ja, han har blivit rätt stadig nu! Och inomhus så kutar han på för fullt =) Men i skor är det lite vingligare ;)

      Och dagen, den var helt galet underbar!

  2. Vad roligt att du har fått ha en så härlig dag!

Kommentera

