Lången dag.

Jo, så var denna dagen till ända, nästan. Sitter här och mumsar keso med bär och smuttar te. D har precis åkt hem för att skrapa ihop lite skönhetssömn, och jag ska snart bädda ner mig för att skrapa ihop min. Om allt går som det ska så åker han vasaloppet på söndag, och jag ska heja på.

Idag har jag terapiat, pratat med fina människor i telefon, promenerat massor i solskenet, fikat mumsigt fika med systeri på stan, tränat och köpt mig en cykel. Så nu har jag en cykel, eller vad som ska vara en cykel, i tusen delar på hallgolvet. Det känns fint.

D lagade ihop en av de godaste lax-grytor med pasta till middag, och snabbt gick det. Så det blir lätt ett nytt favoritrecept. Lax, spenat, rödlök, creme fraiche och stenbitsrom. Färsk pasta till det. Mumma!

Usch, jag känner att mitt huvud är lite splittrat just nu. Precis som cykeln på golvet. Vi får se vem utav oss som går segrande ur striden. Och vem som somnar på soffan. Vad som är säkert är att jag ska sluta skriva en massa rapparkalja nu! Och eventuellt bygga cykel… eller sova!

2 responses to “Lången dag.

  1. Åh gud vad gott det där lät, grytan, den får nog provas :) Åt våran underbara palsternackspuré igår med lax, bjöd I på middag. Det var också gott o jag tänker på dig varje gång jag äter det :)
    Gud så nyfiken jag är på D…nu vill jag träffa honom… ;) Läser han din blogg?
    Kul med ny cykel…mindre kul att sätta ihop den. Fast kanske bra terapi, ha ha :)
    Hoppas du fortsätter att må bättre och bättre. Snart kommer sommaren och kanske finns det chans att komma upp och hälsa på dig då.

    Kram

    • Åh, ja, palsternackspurén är ju så god! Jag tänker på dig när jag gör den =)

      Nej, han läser inte min blogg. Han är inte så mycket för datorn alls, och det är faktiskt rätt befriande =) Men så småningom så kanske han kan göra det.

      Och ja, det vore så skoj om du kom upp och hälsade på i sommar!

      Kramar!

Kommentera

