Vasaloppsmorgon.

20120304-084727.jpg
Mysigt att sjala O, då man har honom nära, och kan tjuva en puss då och då.

Så, då är det vasaloppsmorgon! Och likt alla andra år så är det frukost till starten på tv som gäller.

Snart är far min här, och efter vi tagit en kopp kaffe så far vi upp till Mora och ser målgången live. D kör ju vasan idag, så vi stannar även för att heja fram honom. Jag är lite nervig eftersom han varit lite hängig i veckan, samt att han körde kort-vasan i fredags. Men jag pratade med honom igår kväll och då kände han sig fit for fight. Som han uttryckte det ”det är ju ändå bara nedförsbacke hela vägen..!” tja, jo, så är det ju.

Igår var vi ju som sagt på loppis, och det blev både en och två fynd. Bland annat en cool servis och ett par snygga sneakers som var så gott som oanvända.

Sen åkte vi ner på stan och åt lunch på en väns café. Som tur var så var hon där med sin lilla dotter, som är en vecka äldre än O. Och det var så jäkla skoj att se hur de spanade in varandra, kände på varandra och pratade. Ossian gillar verkligen andra barn, vilket är så skoj!

20120304-085724.jpg
Min lunch-sallad med räkor, aioli, ägg, fetaost och kyckling – så jäkla gott!

Nä, nu lär jag sätta igång kaffepannan och duka fram lite fika! Hoppas ni har en fin dag!

4 responses to “Vasaloppsmorgon.

  1. Vilken mysig bild!!!!!!! Jag håller tummarna för D idag och spanar i Tv efter dig :) Kankse kommer du i bild. Vinka lite extra om du ser en TV-kamera ;)

    Härligt att fynda, det är alltid lika uppiggande :)

    Kramar!!

    • Haha, nej inte var jag med på nå tv! Men gudarns vad mysigt det var! En helt underbar dag. Och så skönt att D gick i mål som han skulle!

      Kramar!

  2. MYS!! på alla plan! och hoppas att det går bra för D idag! Jag hade SÅ gärna velat vara på plats i mora… måste vara SÅN stämning! (jag grinar ju här hemma i soffan menar jag, skulle antagligen gå av på mitten av nervositet/rördhet däruppe ;))

    • Haha, jo, men det är verkligen en häftig upplevelse! Och så mäktig att få ta del av. Du ska int köra då?

Kommentera

