Att vilja allt.

Eftersom tvätten har torkat, och min ”att stryka-hög” tippar över, så skulle det vara bra att stryka och hänga in i garderober i dag. Och nu är det bara ett par lampor att montera på cykeln, sen är den klar, och självklart så vill jag hinna med en premiärtur i dag. Men eftersom det är så fint väder så vill jag också hinna med en promenad, och en löptur, för att testa lungorna.

Men då dammråttorna samlas längs listerna i hallen så vill jag hinna med att städa i dag. Och eftersom jag ändå dammsuger så tänkte jag att det kunde vara bra att hinna med en liten vårstädning. Och sen var det det där med VGA-kabeln som jag kopplat mellan dator och tv, för att kunna se på play-tv, den skulle jag behöva få att fungera. Så jag måste nog ringa någon som är kunnig inom det området.

Och brödet är slut i frysen, vilket gör att det skulle vara bra att baka ut lite nytt matbröd. Men eftersom D kommer hem med en stek efter jobbet ikväll, så passar det inte att baka då, för då ska vi leka kock och laga mat. Och sen har jag ju den där rökta makrillen i kylen som jag skulle behöva ta reda på och göra någonting av. Men det blir ju en fin och god lunch.

Sen var det ju det där med sömnaden. Tusen projekt och drömmar, men int har det blivit något sömmat för det. Kanske är det i dag det ska hända? Fast, jag skulle verkligen behöva städa sy-rummet. Rensa upp alla sybehör i sina olika lådor och förpackningar. Sortera igenom alla tyger och packa in dem i garderoben, så att det blir lättare att hitta.

Också var det ju det där med att mars och april är månaderna då i princip alla fyller år. Presenter, det var ju det där med presenter. Lilla O fyller ju ett år om lite drygt tre veckor. Och lillebror, och lillebrors flickvän, och gammelmoster, och mamma, och en Cecilia, och en kusin, morbror, kusins fru, en väldigt god vän och ytterligare en vän på det. Det är nog dags att börja se över vad de ska få i presenter. Om de ska få något.

Mitt i allt skulle jag verkligen behöva handla i dag. Jag skulle behöva duscha, raka benen och se över den allmänna statusen på hår, naglar etc. Sen är det ju så att den nya tavlan och den nya hyllan inte hoppar upp på väggen själv. Så det vore bra om jag fick till det med borr och skruv. För det ser ju int rikgtigt klokt ut när de ligger på golvet och skräpar.

Fast. Det finns en morgondag med.

Men det skulle vara skönt att få allting gjort i dag.

6 responses to “Att vilja allt.

  1. HA HA HA HA HA garvar ihjäl mig :D :D :D :D :D PRECIS så där känner jag med, varenda ord. Och du räddad just min dag med att säga att alla fyller år i mars/april, jo sjutton, mitt gudbarns bror fyller ju imorgon. Tack o lov, det hade jag glömt annars….åh vad jag också behöver göra allt det där. Ork och kraft, var finns du????

    Kram!!!

    • Eller hur!? Om man ändå orkade med att göra allting. Fast det mesta utav det känns som roliga saker, bara jag kommer mig för att göra det. Men, det behöver ju inte göras just idag, det är bara en känsla ;)

      KRam!

  2. Oj oj oj vad jag känner igen detta… Jag har tusen och en grej att fixa här hemma. Och nu när solen börjat titta fram så ser man ju att fönstren borde tvättas och jag skulle ju vilja göra balkongen lite vårfin. Men samtidigt vill jag ju vara ute och promenera, och handla och så var det ju Fk som behöver lite papper. Suck!
    Jag tänker mycket på dig iallafall, och vi får nog komma ihåg att det kommer en morgondag :-)
    Många kramar!!!

    • Eller hur! Det finns ju tjugomiljonertriljoner saker man skulle kunna göra, och helst vill jag göra allt – nu! Men det finns en morgondag, och det är ju int som att lägenheten kommer städa sig själv, så då kan man lika gärna vänta ;)

      Världens kramar!

  3. En sak i taget och pauser däremellan! Och det kommer fler dagar! Hoppas steken va god! Härhemma har sonen druckit smoothien du tipsade om! Tack den slank ner med god aptit! Kram

    • Eller hur, det är ju så man får tänka! Och nja, det blev ingen stek, det blev en skridskotur istället med räksoppa och smörgås. Men den var hiskeligt god! =)

Kommentera

