Ser ni vad jag ser?

Nå, ser ni vad jag ser?

För den otränade eller ointresserades öga så ser det nog bara ut som ett skåp med koppar och glas, vilket det självklart också är. Men för den som intresserar sig, så är det något som sticker ut ifrån mängden.

Jo,  men visst är det mina alldeles nya och alldeles underbart fina Marimekko-koppar. Jag har suktat efter dessa i en evighet. Och i tisdags så fick jag dem. Och det enda jag kan tänka är att har jag verkligen varit så snäll att jag förtjänar dem? Fast jo, det har jag. Och vet ni hur gott det är att dricka ur dem? Ubergott! För nog dricker man lite med ögat allt.

Och när man druckit morgonkaffet ur en sådan lyxig tingest så känns det som en plättlätt sak att börja städa lägenheten. Eller ja, i vilket fall lägga i ordning tv-dosorna, och kanske köra igång en tvättmaskin.

Ha en riktigt fin dag nu!

4 responses to “Ser ni vad jag ser?

  1. Ha ha, började gensat syna skåpet. ”Nja, är det inte lite snett med hyllorna, hrm…vad kan det vara…det står en ensam kopp där till vänster…hrm….vad???” Som att leta finn fem fel.

    Och javisst, jag missade de fina kopparna. Självklart dricker man med ögonen också. Och det käns alltid lika lyxigt när man har fina koppar som man verkligen älskar. Härligt!!!!

    Ha det så bra i helgen!!!

    Kram Mia

    • Hahaha, sneda hyllor… jo, visst är de snea, men det är bara för att jag tagit bilden lite snett ;)

      Japp, jag har suktat efter de där kopparna i en evighet. Så det var så lyxigt i morse när jag drack min kopp kaffe ur en av dem.

      Kramar!

  2. Å, så fina! Slog sönder min finaste favoritkopp som jag fått av gamla jobbet, teet smakade alltid extra gott i den! Måste nog köpa en ny dricka-med-ögonen-kopp snart! Hoppas du får en trevlig helg oavsett om det blir mys eller skidor eller både och! Kramar

    • Ja, dricka-med-ögonen-koppar är nästan ett måste! Det gör hela stunden så mycket mysigare och godare. Hoppas du får en riktigt fin helg med! Kramar

Kommentera

