Och det var precis så äckligt ljuvligt som man kan tänka sig.

Jo, för så är det. Jag har haft en superhärligt skön helg tillsammans med D. Vi har åkt skoter, längdskidor, gått promenader, myst i solen, kikat på 24, ätit gott, druckit lite vin, pratat, sovit länge och pusslat. Jag hade inte kunnat haft det bättre. Jag njöt verkligen av varje sekund!

Bild

Utsikten från gläntan där vi åt vår matsäck under skidfärden. Det var så soligt och fint att vi la oss där och solade ett bra tag, innan vi skidade vidare.

Bild

Mozzarella, tomat, kapris, flingsalt och lite olja utgör en delikat förrätt. Till det blev det ett glas vin.

Bild

Det blev många tända ljus, och brasor i öppna spisen.

Bild

Vitt vin till fisken vi åt på lördagskvällen.

BildPromenad i eftermiddagssolen.

Nu är det åter till vardagen. Och i dag har jag premiärcyklat min nya cykel i det fina vårvädret. Sen var jag ut till Emma och åt lunch med henne och O, och sen gick vi en långpromenad i solskenet medan Ossian sov.

Nu är jag rätt slut i kroppen och ska nog bara ta det lugnt. Det blir nog att vi bara ser dvd ikväll och myser. Men jag hade tänkt få till lite sömnad innan dess.

Hur har er helg varit?

7 responses to “Och det var precis så äckligt ljuvligt som man kan tänka sig.

  1. Å, så härligt det låter! :-) Rätt åt dej!!! Vår helg har väl varit en repris på de senaste veckorna, U know…tyvärr. Men kanske, kanske att det går åt rätt håll nu!
    Kram

  2. Det låter som en riktigt härlig helg, det är du så värd.
    Här i skåne har vi idag haft sol och 10 grader varmt, lite skillnad mot dina vinterbilder. Fast jag njuter av att våren är här och att solen lyser upp vardagen.
    Kram

    • Åh, nu vill jag också ha så varmt och fint! Men det var skönt i helgen med, med all snö, eftersom vi åkte både skidor och skoter. Men nu är jag redo för våren =)

      Kram

  3. Vilken jättehärlig helg ni ser ut att ha haft! :-)

  4. Först och främst TACK för alla hejarop, kramar och pepp!! Fina, fina du! Det har gjort mig sp glad!

    …och sen. Har läst ikapp, så himla härligt att läsa att livet liksom tuffar på därute :) och att du har hunnit med en massa trevligheter, ser alldeles fantastiskt ut på fotona!! Hoppas att du kryat på dig och mår ok nu!! Kram!

Kommentera

