Lite sjuk.

Soffläge har det varit idag.

Det är lite sämre idag faktiskt. Ingen röst, snorig till tusen, rivig hals, hostig och febrig. Så det har blivit en dag på sofflocket med inhalatorn vid min sida. Soffbordet är överbelamrat av halstablettsaskar, snorpapper, urdruckna tekoppar och nässpray.

Men det gör inget. Jag är frisk nog att vara hemma. Och så länge jag är det så kan jag stå ut och vänta ut. Värre är det för finaste bloggvännen Johanna. Hennes lilla Noel är riktigt, riktigt sjuk. Det började som en liten förkylning, men det fick ganska snabbt en otäck vändning, och nu ligger han i respirator på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Alla mina tummar är hållna, och de varmaste tankarna går till Noel! Han bara måste bli frisk.

Nu ska jag värma på mina vetekuddar och göra en tidig kväll. Dricka en kopp te, och äta lite apelsin, i förhoppning om att det motar bort bacillerna!

8 responses to “Lite sjuk.

  1. Håller tummarna att det ska hålla sej så här…så du slipper sjukan! Krya på dej kramar!

  2. Åh gumman….fy. Men vilka fina byxor, var har du köpt dom???

    Kram <3

    • Jag köpte dem på Polarn & Pyret, så de var inte så hemskt billiga, men de är fruktansvärt sköna!

  3. Instämmer i Mias kommentar!

  4. Det är sanslöst många förkylningssjukdomar som gracerar nu:(
    Krya på dig & Ha en trevlig kväll trots soffläge…

    • Ja, det verkar som att var och varannan människa är sjuk! Hoppas att våren kommer snart och gör oss lite mer friska =)

Kommentera

