Fruktsallad.

20120319-202517.jpg

Jag har precis skurit upp lite frukt till en fruktsallad. D är på ingång, han har varit och tränat. Själv är jag fortfarande lite skrovlig efter förkylningen och tänker inte ge mig ut och löpa just idag.

Dagen har jag spenderat med att plugga inför ett jobb jag ska göra. Sen var jag ut och hämtade upp lilsis och Ossian för att följa med dem på Ossians första tandläkarbesök. Men hur de hade tänk där, det vet jag inte. Stänga in sex föräldrar med tillhörande småbarn i ett litet rum för information om att man inte ska ge sina barn för mycket socker. Ossian hade ju skruvat ner sig på golvet innan tandsköterskan hunnit öppna munnen. Och innan hon hunnit till delen om tandborstning så hade Ossian hittat en kompis som han både fick en kram och en puss av. Tur att vi var två, så att Emma kunde fokusera på infon och jag på att jaga O över golvet.

Nå, nu vet jag hur man går till tandläkaren med en elvamånaders!

6 responses to “Fruktsallad.

  1. Jobb? Vad kul!! Vad för slags jobb!

    Många kramar!

    • Det är ”bara” ett jobb som jag ska göra för min far. Fast egentligen inte så bara och bara, eftersom jag ska stå inför en arbetsgrupp på fyrtio pers och snacka om ledarutveckling ;) Men det ska bli skoj att komma ut lite, och testa på kropp och knopp =)

      Åh, vi måste ses snart! Fasiken vad jag saknar er, göteborgsfolket.

      Kramar i massor!

      • Abaolut inte så Bara! Låter verkligen spännande. Förstår att det känns skoj (och antagligen nervöst…) har du gjort något liknande innan? Ledarskapsutveckling, det vet jag knappt vad det innebär! Strongt av dig att testa knopp och kropp med en sån STOR grej. All lycka till!

        Jag saknar dig med, är så trist att du inte bor här… Hur gick det med dina planer att komma ner?
        Jag vill verkligen ses! Och som sagt, jag kommer gärna upp och hälsar på snart:-)
        Kramkram

      • Jaaa! Du får komma upp när helst du vill =) Jag vet inte riktigt när jag kan komma ner. Det är lite en ekonomisk fråga, och lite en fråga om logistik. Men om jag kommer så lovar jag att höra av mig!

        Kram!

  2. Vad knepigt, så var det inte när vi fick tandinfo här i stan iaf… Vi fick en egen tid, typ en halvtimme eller så, som vi var där och pratade… tandsköterskan tog sig tid, berättade en massa, visade en massa och svarade på frågor…

    Svar: Haha, jadu, får se om jag vågar mig på det där någon fler gång… Lär ju aldrig få rida den jag vill så det känns lite meningslöst… Tävlingsgruppen går alltid först, knepigt kan jag tycka när det gäller pay & jump som är en träningstävling som är till för att alla som vill ska få känna på hur det känns att tävla… men men…

    • Haha, nej, jag har aldrig varit med om att det varit såhär för andra föräldrar heller. Det måste vara ngt speciellt som de har här ;) Inte så himla smidigt dock, med info och småungar överallt ;)

      Klart du ska ge dig på’t igen! Kanske bara att du få säkra lite vilken pålle du ger dig iväg med =)

Kommentera

