Förmiddagsfika.

Jomenvisst, nog sitter jag här och dricker mitt kaffe och äter resterna av gårdagens frutksallad. Färska jordgubbar en tisdagsförmiddag är inte fy skam, ska jag säga er. Inte kaffe heller för den delen!

Inatt har jag verkligen sovit uselt. Jag hade jättesvårt att komma till ro, låg och vred och vände mig medan D bara snarkade på bredvid. Och det är så jäkla irriterande, och jag blir så avundsjuk på att D sover, medan jag inte kan. Till slut gick jag upp, tog en frukt och en kopp te och satte mig och såg film ett tag. Slumrade lite fram och tillbaka, för att slutligen, vid fem på morgonen, somna. Så jag kände mig rätt mör och yr när klockan ringde vid halv sju i morse.

Idag ska jag cykla över till mormor med ett par byxor som jag lagt upp åt henne. Förmodligen blir det en kopp kaffe med dopp där. Och sen ska jag till sjukgymnasten på eftermiddagen. Har återfått lite sömnadslust igen, så en stund vid symaskinen ska nog hinnas med.

Just det! Tävlingen som jag deltog i, där man kunde vinna smoothies – jag vann i den! Just inte en hel rygga full med smoothies, men fyra stycken i alla fall. Och det är fyra mer än ingen, sade hon så smart. Så himla fint!

Hoppas ni får en fin dag i dag!

6 responses to “Förmiddagsfika.

  1. Kul att du vann fyra smoothies! Och det är helt sant, det är mer än inga smoothies alls! :-D

  2. Grattis till vinsten :) Kaffe med dopp är ju såååå gott. Speciellt mormors-kakor. De brukar vara annorlunda än de man själv köper/bakar och är inte helt fel. Men fy vilken natt, vet preics hur det käns ;)

    Hoppas din dag blir bra trots sömnbristen. Och visst blir man avundsjuk på de som snarkar på….

    Kramar!!

    • Tack! Jag blev faktiskt väldigt glad, Ossian tok-diggar smoothies, men de är tyvärr lite dyra att köpa i affären, så det blir guld att kunna sticka till honom någon extra nu =)

      Och nej, kaffet med dopp var verkligen inte fel. Mormor hade bakat mina favoritkakor =) Och ang sömnen, så vet jag verkligen att du vet ;)

      Kramar!

  3. Grattis igen! Alltid kul att kunna glädja folk :-) och speciellt barn.

    Låter som min dag, här sover barnen uruselt just nu och det sätter sina spår när klockan ringer 04..

    • Jaa! Jag blev verkligen superglad. Lilla systersonen är verkligen galet förtjust i smoothies, så det ska bli så skoj att få ge honom. Speciellt eftersom han nu fyller ett år! Så det får nog bli en liten present till honom.

      Klockan fyra! Då ska jag verkligen inte klaga. Jag fick i vilket fall sova till sex. Fast är man trött så är man, då spelar det ingen roll hur lite/mycket man sovit. Det är bara att gilla läget och ladda med mycket kaffe ;)

Kommentera

