Infernarliskt.

Gud så infernarliskt skönt det ska bli med kväll nu! Hemmakväll, ensamkväll, popcornkväll, vinkväll, Criminal Minds-kväll, tröttkväll och njutningskväll. Vi somnade sent igår och gick upp klockan sex idag. Plus att jag har sovit oroligt inatt, pga ryggsmärta. Och sen en dag fylld med aktiviteter. Inte konstigt att man känner sig lite schleten och degig.

Klippningen gick fint. Det blev kort. Väldigt kort. Väldigt, väldigt kort. Eller tja, kanske inte så kort. Men kort. Eller som Emma sa ”Det var fint, nu ser du faktiskt vuxen ut, nästan 30 eller så”. Jag vet inte om det är en komplimang, men jag väljer att ta det som det. För jag blev rätt nöjd.

Sen hoppade vi i stövlarna, och begav oss ut på skogspromenad.

Skogen var vacker, solen lyste och vårkänslorna spirade.

Och Ossian, han sov.

Väl hemma igen tog vi oss en kaffe och fruktpuré i solskenet.

Sen har jag kört hem utemöbler som jag ska ha på min altan. Det kommer bli så mysigt när det är klart, och när vi kan sitta där och fika. Men det var lite jobbigt att bära dit dem själv. Och kanske inte helt bra för ryggen. Men, men.

Nej, nu ska jag hälla upp ett glas vin och slumra lite i väntan på att Criminal Minds börjar. Och trots att jag lovat D att vara uppe till han kommer hem så kan jag sätta en hundring på att jag kommer somna i soffan.

Hoppas ni får en riktigt skön fredagskväll!

4 responses to “Infernarliskt.

  1. Hm..jag tyckte det var en klockren kommentar! Det var ju inte allt för länge sen du sa att folk tyckte att du såg så ung ut. Trodde du skulle bli bli glad.. men nehe.. okej du ser skit ung ut. Tror du får visa leg när du ska köpa lätt öl!! Helt klart :)

  2. Men vi vill se, vi vill se, vi vill se, lägg nu upp ett kort på den kort-korta frillan :) Nästan 30 alltså…tja, men det är du ju snart ;)

    Låter underbart och glad blir jag när du mår bra, fast jag vet ju att det inte är ”bra”, men bra ändå, äh…du fattar. Ont i ryggen, lungorna och allt det andra, men bra ändå. Jag slår vad om att du kommer slumra in lagom till Criminal Minds…Härligt att somna i soffan tycker jag.

    Kram på dig!!

  3. Men man kan ju inte skriva att man har klippt sig utan att visa upp ett kort ju ;-)!! Jag skulle absolut ta en du-ser-nästan-ut-som-30-kommentaren som en komplimang…kan iofs bero på att jag snart blir 35 ;D!

    Ha en fortsatt go helg :)!

  4. Jag har likadana stövlar! :)

    Det ser och låter som en toppenhelg! Och du blev verkligen jättefin i håret!

    Stor kram!

Kommentera

