Skåneland.

Jomen, så var jag i Skåne. Egentligen tänkt som jobbresa först, men jobbet blev inställt så nu är det en semesterresa med släkt och vän-besök.

Vi (jag och min far) anlände till Helsingborg i måndagskväll där vi checkade in på hotell. Igår åt vi världens goaste hotellfrukost, och jag hade tänkt fota den, men jag var så jäkla hungrig.

20120404-091417.jpg
Så ni får en bild på efter att jag ätit upp den!

Sen for vi iväg och hämtade en ny bil som min far köpt ( Toyota prius -12, för er som intresserar sig). Och fick en varsin chokladask, för att vi (pappa) varit snäll och köpt bil just där.

Sen cruisade vi genom Skåne till min fasters hus, där vi ska bo veckan ut. Väl där så kom min fina kusin Christina med sin lilla son Frans och hälsade på. Frallan fick en tidig födelsedagspresent av oss, en brödrost i trä från Jabadabado. Sen gick vi och hälsade på nya killingarna i granngården.

20120404-092256.jpg

Och våren har hittat hit, på ett annat sätt än i Dalarna.

20120404-092508.jpg

Senkvällen spenderade vi hos familjen Axberg. Väldigt, väldigt trevligt. Och jäklarimej vad man fikar när man är på släktsemester! Bara igår fikade vi fem (!) gånger, med kaffe och kaka, bulla, glass, godis och smörgås. Nog för att jag är en väldigt hungrig person av mig, men igår var jag mätt hela dagen!

Och nu sitter jag i bilen på väg till Lund och bästaste Liv, och hennes Y. Ska bli så fantastiskt mysigt att träffas igen! Och senare ikväll blir det föreläsning i Degeberga. Bisi bisi!

Hoppas ni har en fin dag!

One response to “Skåneland.

  1. Ha ha, låter som om jag skulle varit med på den där fikadagen, ständigt hungrig som jag är :) Låter härligt att vara i Skåne, där är det nog ännu varmare än här. Gillar också ”efter”-bilden skarpt, då får man liksom fantisera vad du ätit till frukost :)

    Stor kram!!!

Kommentera

