Loppis.

Igår var det någon som fick gå skattjakt i lägenheten när han kom hem från jobbet.

”Skatten” blev uppskattad, och det var en rolig stund.

I dag åt jag plättar med grädde och mango till lunch.

Också en uppskattad stund, fast på ett annat sätt. Mycket gott!

Och sen for vi på loppis, och jag fyndade en hel del. Efter det var det Bäsna city som gällde, och däck-byte på bilarna. Jag passade mest lillskruttis. Vi (Ossian) åt grus, vi kikade hästar, ropade på katten och grävde i sandlådan.

Nu har jag spenderat sista timmen med att packa ihop saker till loppisen som vi själva ska stå på i morgon. Tre kartonger och två pappkassar fyllda med filmer, böcker, kläder och lite porslin blev resultatet. Nu hoppas jag att folk vill fynda just det jag vill sälja.

Så jag ska krypa till kojs nu, läsa en stund och släcka snart. I morgon ringer klockan vid sex, och då är det bara att studsa upp, koka kaffe och bege sig till loppis.

Må väl!

One response to “Loppis.

  1. Spännande skatt, du… ;-)

Kommentera

