Oj oj oj.

Vilken dag. Berg och dalbana deluxe är det minsta man kan säga. Hjärtsnörp över skyhög hyreshöjning, och därmed uppsägning av hyreskontrakt (den höjs med 1100, vilket jag absolut inte har råd med).

En överföring av pengar som hamnat i felaktiga händer. Så nu försöker jag spåra upp den person som fått sex tusen kronor extra på sitt konto. Roligt för den, inte alls särskilt roligt för mig.

Men jag har fått besked om en arbetsintervju! Som jag håller tummarna för att den går vägen. Och eventuellt blir det en semesterresa till hösten med familj och pojkvän.

Däremellan sydde jag tre par byxor, två haklappar och två dregglisar, samt packade inför resan norröver.

Och nu har jag landat, i en soffa, på landet. Njuter av tystnaden, och knappandet från datorn. Snart ska jag krypa ner i sängen, med en go bok och läsa tills ögonen går i kors och jag somnar. Det blir fint det.

3 responses to “Oj oj oj.

  1. Det var mig en rejäl hyreshöjning! Hoppas du hitar en annan bra lägenhet. Håller tummarna för intervjun.
    Läsa till ögonen går i kors är riktigt mysigt. Njut. :-)
    Kram

  2. Härligt det låter att komma iväg lite. Ha det underbart där!

    Det är starkt av dig att dela med dig. Verkligheten ser ut så. Det gör ont att leva ibland, precis som det också kan vara skönt ibland. Och man berättar för vem man vill, när man vill. Och sen blir man precis så ledsen som man blir, och är ledsen så länge som man är ledsen. Så att folk i efterhand ska säga till dig hur du kunde besparat dig sorg, det tror jag inte hade gått… Men jag lider med dig och beundrar fin styrka!
    Många varma kramar!

Kommentera

