Att ha lite otur. (otäcka bilder)

Vi var ju på semester. Världens bästa förövrigt. Linköping och bror. Sen for vi till Göteborg för en kortvisit. Och träffade världens finaste vänner, Nanna och Marie. Många kramar och skönt prat. Så många fler jag skulle vilja träffat, men tiden fanns inte. Valborgskväll i Slottsskogen och övernattning på hotell. Men under kvällen började jag få lite ont i magen.

Tisdagen började vi med att fälla ner taket på bilen och köra uppåt landet i sommarsolen. Davids bror med familj var målet.

20120503-133325.jpg
Kyrkan i Linköping.

20120503-133432.jpg
Våren var verkligen på besök.

Väl hemma hos Davids familj blev det lite kubb, lite fotboll och god mat. Men min mage fortsatte att krångla och göra ont.

Så mitt i natten slutade det hela med en ambulansfärd till sjukhuset och en akutoperation. Jag hade helt fruktansvärt ont. Så nu ligger jag på sjukhus, i Karlstad av alla ställen.

Det är lite svårt att beskriva allt som har hänt, men ett långt snitt över hela magen, en epiduralbedövning och tre dropp är dagens status.

20120503-135608.jpg

20120503-135702.jpg

20120503-135726.jpg

Imorgon blir det ambulanstransport till hemsjukhuset, så mycket skönare! Och jag hoppas att det läker fort så att jag snart är hemma igen.

Ibland har man allt lite otur.

16 responses to “Att ha lite otur. (otäcka bilder)

  1. Men va??????? Vad sjutton??????!!!!!! Vad var det där?? Vad hände?? Vad hittade dom i magen?????

    Tusen tusen miljoner kramar <3 <3 <3

  2. Men vännen! Vad händer??? Har faktiskt hunnit fundera lite över tystnaden!!! Hoppas att det vänder till det bättre nu och att hemfärden går bra! Många kramar!!!

    • Tja, tarmvred blev det ju då. Not so fun, at all. Men nu är jag nog på bättringsvägen! Kram

  3. Åh, jag som hoppades att det var bloggsemester av härliga semesterskäl och inte hemska sjukhusskäl. Hoppas att du mår bättre snart! KRAM

  4. Men kära nån… Jag vet inte vad du har, men ordet otur räcker liksom inte till. Hoppas att du snart får må väl igen!! Kram!!

  5. Men Johanna! Herregud, vad hände? Varför opererade dom och vad vad anl till smärtan? Stackare! Det var heeelt underbart att ha dig och D här! Ni är så himla fina. Världskramar

    • Det var heeeelt underbart att vara hos er, och att se lilla (stora) Palle! Och ptja, det slutade ju inte så värst bra med tarmvred och allt, men jag kommer definitivt ihåg det braiga! Kram

  6. Din stackare! Hur mår du nu? Vad var det som gjorde att du behövde operation? Skönt att du ska få åka till hemsjukhuset imorn.
    Hoppas du mkt snart får lika fina dagar som de innan det magonda satte igång!
    Kram

  7. Men oj! Låter som att det började bra men slutade betydligt sämre… Kram på dig, vännen!

  8. Lite otur??? Jag tycker du har mer än lite otur och jag hoppas att du snart är på benen igen.
    Stor kram till dig!

Kommentera

