Vad som hände.

Nå, jag glömde visst att skriva anledningen till operationen. Jag hade visst tarmvred. Ett oerhört osympatiskt tillstånd måste jag säga.

Som tur är så tar ryggmärgsmedövningen bort en del av smärtan för tillfället. Men jag får även intravenös Alvedon och lite morfin. Men före operationen lyckades de ge mig lite mycket morfin, så jag slutade andas ett antal gånger efter operationen. Högst obehagligt för Davids skull, som var tvungen att se på. Stackarn.

Igår hade jag ganska ont och mådde väldigt illa. Kräktes till och från hela dagen. Men jag tror det är bättre idag. Det känns så just nu i alla fall. Klockan tolv avgår ambulansen härifrån mot Dalarna. Ska bli så skönt att komma närmre hem.

David var så illa tvungen att åka hemåt för att jobba igår. Och annars känner jag ju just ingen här.

Sicken jäkla semester det blev! Fast största delen av den var faktiskt helt underbart bra!

20120504-093241.jpg
Oscar Fredrics kyrka en sen Valborgskväll.

8 responses to “Vad som hände.

  1. Åh fy fan…..Urk….Blä….INTE roligt….. Men vad bra att du fick snabb hjälp, men operation liksom….herrejösses vad du råkar ut för. Helt galet. Och detta med andningen….stackars David, jan måste varit livrädd. Och stckars dig, som råkar ut för det igen. Hoppas verkligen du kan vila upp dig nu på hemmaplan och att D kan vara lite mer hos dig.

    Tusen kramar <3

    • Nej, verkligen så långt ifrån roligt som det bara går! Och ja, verkligen stackars David, kände så för honom. Han tog så illa vid sig. Men nu börjar det ju bli bättre!

      Kram, kram!

  2. Tarmvred?! Usch då… tur att du är människa, hade du vart häst hade det varit rätt kört… Jag är glad att du fick hjälp!

    Om du vill fördriva lite tid någon gång så har du en utmaning i min blogg… Kram!

    • Ja, verkligen tur att jag int är häst! Och att det är operabelt, och att jag läker :)

      Ska slå en kik på utmaningen! Spännande :)

  3. Ajaj, tarmvred är ju känt för att göra riktigt ont! Vad du får gå igenom :(! Skönt att det är åtgärdat ni iaf! Fortsätt nu att krya på dig!
    Kram!

    • Ja, det gjorde något fruktansvärt ont! Fy fan! Det är tydligen bland det mest smärtsamma man kan gå igenom, så jag antar att jag hade all rätt att må lite dåligt ;)

      Kram!

  4. Jag tror inte att det är SANT!? Tarmvred!? Jag lider med dig :( :( usch! Hoppas att du kryar på snabbt! Kram!!

    (ps. Karlstads sjukhus… det var där vi inledde Noels bravader. de får in ‘många’ (?) semesterfirare!)

    • Japps, tarmvred it was! Karlstad verkar fö vara ett farligt upptagningsområde att befinna sig i ;) Dock väldigt bra läkare och sköterskor!

      Kram!

Kommentera

