Belöning för mödan, och en nödvändighet.

Nå, det har ju varit smått körigt de senaste veckorna. Kan man lugnt säga. Vi/jag har kämpat oss igenom både missfall och en akut tarmvredsoperation, samtidigt som det har varit lite stressigt inom familjen (inget som jag vill eller kan gå in på). Och så har jag ändå lyckats, med go hjälp, fixa mig ett jobb. Det är rätt bra kämpat faktiskt. Väldigt bra kämpat.

Så jag tyckte att jag borde få en belöning. Och då valde jag faktiskt något som jag kikat på ett tag. För jag tycker det är så otroligt tråkigt att Iphonen inte tar ultimata bilder. Det blir gärna lite suddigt, och det finns liksom bara ett läge att ta bilderna i. Så min belöning till mig själv blir ett objektiv som man kan fästa på Iphonen, för att kunna ta bättre bilder.

Jag beställde mitt härifrån.

Så nu hoppas jag att det dyker upp till veckan, och att det uppfyller mina förväntningar. Jag vet ju att det inte är något som en riktig systemkamera, men kanske en liten bit på väg i alla fall?

Ikväll syr jag, och bakar, och dricker ett glas vin. David är ute på äventyr, och jag njuter lite av tystnaden, lite av musiken, lite av datorn och lite av min egen kreativitet. I morgon är det jobb, sexårs-kalas och hundrafemtioårs-kalas som gäller. Så jag satsar på att vila mig i form.

Hoppas ni har en skön kväll!

Kommentera

