Svampklänningen.

För ett par veckor sedan satte jag mig vid symaskinen med en bild i mitt huvud. Jag gör ofta så. Men det är inte ofta som den bilden är densamma vid sömnadens slut. Och så heller inte denna gången. Jag vet inte hur många gånger jag tänkte om under tidens gång. Men det blev en svamp-klänning/tunika till slut.

Just det här plagget var tänkt som till Carolas Sheena. Och vad jag har hört från dem så är både mor och dotter väldigt nöjd med plagget.

Och det var väldigt rolig sömnad. Men med ett sådant tyg, som det ovan, så är det svårt att inte ha det roligt. Inspirationen och kreativiteten bara flödar när jag tar i tyget. Underbart.

I morgon ska jag träffa den här typen, och hans ömma moder.

Jag vet ännu inte vad vi ska hitta på. Men är det fint väder så blir det nog att vi går en sväng till lekparken. Fisk blir det till lunch, och den är upplockad från frysen för att hinna tina. Men fint väder, vi hoppas såklart på fint väder!

4 responses to “Svampklänningen.

  1. Å, den ärverkligen jättefin!!! Både svampisen o söta O!
    Kram

  2. Tack än en gång! Du är verkligen fantastisk!

    Han är söt, lille O… Ser riktigt full i sjutton ut på fotot! Lik sin moster, kanske? ;-)

    Kram!

    • Tack så mycket!

      Och ja, han är riktigt full i sjutton, det är inte bara som det ser ut. Och självklart har han fått det från mostern sin ;)

      Kram!

Kommentera

