Klockan nio, en fredagskväll.

Klockan är nio, och jag är på väg att gå och lägga mig. En fredagskväll. David har lite festligheter hemma hos sig. Men jag pallar inte med. För jag har denna veckan gått upp på heltid. Vilket gör att varenda sekund som jag inte är på jobbet går till återhämtning och vila.

Det är roligt att jobba, och det gör mig gott. Men just nu är det lite slitigt med. Och huvudvärken som jag dragits med i dagarna tre börjar bli lite tragglig. Men jag är nästan hundra på att det beror på den ansträngning som min kropp och knopp utsätts för just nu. Så det är bara att hänga i. Jag har varit med om värre saker förr.

I morgon jobbar jag 7-14, och 18-02.30. En riktigt lång dag. Tur att jag sen är ledig på söndag. Så jag har tid att vara ett vrak, och bara vila.

Så nu vet ni varför jag inte skrivit. Och varför jag är så in i bängen dålig på att kommentera era bloggar. Fast jag läser dem, varje dag. Och kommenterar ibland. Men längre än så räcker inte orken just nu.

Sov gott, mina vänner.

4 responses to “Klockan nio, en fredagskväll.

  1. Usch för huvudvärk… sådant otyg brukar jag också råka ut för. Väder, stress, trötthet… ja, man kan få det av allt möjligt. Hoppas det ger med sig för dig iaf.
    Och du, inget dåligt samvete nu! Du har ett liv som du lever, bloggar och sådant tar du när du har lust och hinner.

    Kram!

  2. Oj, vilka långa arbetsdagar det var. Jag har inte så långa dagar och vissa dagar somnar jag med vid nio, om inte annat så i soffan framför tv:n
    Håller med ovanstående, ha inget dåligt samvete, bloggarna är inget måste :-)
    Hoppas din huvudvärk försvinner och att du får en trevlig helg,

    Kram

  3. Oj oj ta inte i för hårt bara! Livet ska innehålla mer än jobb o sömn! Men bra att du trivs på ditt jobb! o som de andra säger…bloggeriet får komma när det kommer!
    Kram

  4. Men vilket konstigt pass? Får man verkligen ha det så? Ta inte ut dig för mycket bara. Jag skulle aldrig klara heltid idag, utan jag skulle behöva börja långsamt…

    Ta hand om dig.

    Kram

Kommentera

