Bakisdag.

Jo, idag är jag bakis. Utan att ha varit full. Men jag är nog trötthetsbakis. Klockan tre inatt kunde jag gå och lägga mig, och klockan nio i morse var jag uppe igen. För idag skulle vi iväg och fira Davids bror, som fyller jämnt! Så vi träffades på en fin restaurang i Falun, och åt en god buffé. Men det kändes då som att jag hade huvudet fullt i bomull, och efter ett par timmar så längtade jag sååå hem till soffan.

Hem och vända en sväng, och sen ut till Bäsna och grillkväll hos systeri. Men jag stannade bara en stund. Så nu är jag äntligen hemma igen. Jag sippar lite på ett glas vin, och tänker nog somna om en liten stund. Eftersom klockan ringer vid kvart i sex i morgon bitti. Tio timmars arbetsdag väntar. I det här jäkla blås-regn-köldskadevädret.

Så här såg det ut för precis ett år sen. Känns dock ganska så avlägset en dag som denna…

Så nu dricker jag upp mitt vin, borstar tänderna och säger godnatt. I morgon kommer jag att vakna upp så mycket piggare, och till en, förhoppningsvis, mycket finare dag.

Godnatt på er!

One response to “Bakisdag.

  1. Vilken fin bild :) Den där trötthetsbakiskänslan känner jag alltför väl igen… Den är lite småjobbig. Hoppas du piggnar till i veckan :)

    Kram!!

Kommentera

