När äter de egentligen?

Sitter och studerar ett avsnitt 24, och helt plötsligt (jag har funderat i ca alldeles för många år) så slår det mig: När sjutton äter de? Jag menar, de är ju alltid ute och jagar skurkarna, är tillfångatagna eller fullt upptagna med att ta fast mullvadar. Får aldrig Jack Bauer blodsockerblues? Mycket konstigt.

Och vet ni hur lätt det är att orka med saker som disk, tvätt och egen hygien, när man vet att man får sova ut i morgon, att man får vara ledig en dag? Man orkar huuur mycket som helst  – i jämförelse med vad man orkat de tre föregående dagarna. Tre dagar och trettio timmars jobb i ryggen. Nu väntar en helt ledig dag. Innan jag går på helgskiftet.

Nu ska jag fortsätta att studera Jack Bauer och hans crew. Och fundera en stund på storleken på den mannens blåsa, eftersom han inte behöver kissa på över 24 timmar. Men i och för sig, dricker man inte så behöver man ju inte riktigt kissa lika mycket. Så måste det ju vara.

 

Edit. Och vet ni hur många stavfel man gör när man jobbat trettio timmar på tre dagar? Alldeles för många, and counting.

Kommentera

