Att hänga med Jack och gänget, igen.

En skön ledig dag har jag haft. Skiftat mellan att se film, läsa lite bloggar och städa lägenheten. Verkligen städat lägenheten, så nu är den skinande ren.

Vad som är tröttsamt är att jag inte träffat David sedan i söndags. Så går det när man är en träningsfokuserad maskiningenjör, och en skiftjobbande, tröttig receptionist. Fast, den här veckan har varit extrem. Jag har jobbat mer timmar än man kanske borde. Och det har David med. Men på lördag hinner vi ses. Inte i moron, för då jobbar han från sju på morgonen till fem, och jag jobbar från tre på eftermiddagen till tio på kvällen.

Så jag hänger med Jack och gänget ikväll igen. Ett glas vin och en skål popcorn sällskapar oss också.

Men, snart blir det annorlunda. För snart flyttar vi ihop, jag och David. Det blir fint. Då slipper vi ånga över att vi inte ses. Då kommer vi nog snarare att ånga över att vi alltid måset ses, eller inte. Vi får se. Men riktigt skönt ska det bli i alla fall. Riktigt skönt.

Så jag har faktiskt börjat packa lite i kartonger idag. Det är ändå bara två veckor kvar till vi flyttar, och jag ska jobba ganska mycket fram tills dess. Så det gäller att passa på när tiden finns.

Tänk, att han vill bo med mig – den där människan som jag träffade en svinkall kväll för snart ett halvår sedan. Och tänk att jag vill bo med honom. Det är rätt häftigt, faktiskt!

4 responses to “Att hänga med Jack och gänget, igen.

  1. Glädjer mej att höra att ni trivs så bra ihop! Hoppas att det blir bra med nya lägenheten!
    Kram

  2. Klart han vill bo med dig, ville han inte det så vore han ju korkad! Och jag tror inte du skulle vilja flytta ihop med en korkar människa… ;-)

    Svar: Jadu, hon såg det nog som att hon gav mig ett straff… själv garvade jag inombords… Så här är livet med en miniatyrtonåring!

  3. Finhäftigt! Yehej!

  4. Men vad härligt med en ihopaflytt. Stort grattis till det :-)!!

Kommentera

