Sushi på sjön.

En ledig dag. Så himla välförtjänt och efterlängtat. Igår gick jag mest på automatik och längtade till idag. Och nu, vid tre på eftermiddagen, börjar jag så smått vakna till liv igen. 29 timmars jobb i helgen har verkligen satt sina spår. Men det är skoj, riktigt skoj.

Efter en elvatimmars arbetsdag i lördags hämtade David upp mig, och sen körde vi ut med båten på sjön. Vi åkte ända till slussen i Falun, packade upp medköpt sushi och satt där och guppade i kvällssolen. Energipåfyllning till max. Och så gott. Och så fint.

Sushi i knäet, och kvällssolen i ansiktet.

Och en allra första bild på D. Ett halvår har vi hängt nu.

Knorv. Det har blivit en liten ”knorv” på mitt ärr. Längst upp liksom. Som en knöl, som sticker ut, och gör ont. Inte alls roligt. Och väldigt irriterande. Jag smörjer som en tok med Aloe Vera och hoppas på att det ska mjuka upp sig och bli någorlunda fint.

Hoppas ni har en fin dag!

6 responses to “Sushi på sjön.

  1. Åh gud så härligt :) Det ser riktigt nice ut!!
    Ang ärret så vet du kanske att de kan klia en del. Mina gör det, ibland mer eller mindre. Hoppas du kan lösa det i framtiden på något sätt.

    Kram

    • Jo, klia vet jag att det kan göra. har ju ett par ärr om man säger så ;) Fast det här är inte kliande, utan det är mer som att det blivit en stor ”klump” under skinnet, vid ärret – som gör ont. Men jag tror mest på att det är ärrvävnad som fastnat på ngn nerv eller så… det går nog över tills jag gifter mig ;)

      Kram!

  2. Mycket välförtjänt gottande måste jag säga :-)!

  3. Underbar kombination, sjön, sushi och kärleken! <3

Kommentera

