Benbrott och fisketur.

Jo, jag har brutit armen igen. Stort vitt paketgips består min underarm och hand utav. Vi var till Davids föräldrars sommarstuga i söndags för att fiska. Och det gick superbra! Vi fick flera fiskar, goda små laxöringar. Men på vägen tillbak till stugan så var det väääldigt blött, och när stenar är blöta så blir de väääldigt hala. Och jag höll fiskespöet i ena handen, halkade på en blöt sten och tog således emot mig med den andra handen. Gjort på två sekunder.

Så jag ställer mig upp och skriker till David; ”Ja! Jag bröt inte armen!”. Men väl framme vid stugan så hade en mystiskt stor och blåaktig knöl uppenbarat sig över handryggen, och handen/handleden började bli väldigt svullen. Så då fick jag väl ge mig och säga att jag däremot kanske brutit handen. Och ja, det är typ det jag gjort. Eller lite på tummen, och lite i handleden.

Så himla skönt att komma iväg och göra annat än att jobba, och tänka på jobb.

Fruktansvärt gott var det, när vi väl kom hem och kunde laga till den.

Och i lördags kväll var vi iväg och såg ”Snow white and the huntsman”. En välgjord och snygg film, men lite för mycket prins och prinsessastory för min del. Men helt klart godkänt! Om inte annat var det väldigt mysigt att komma iväg en sväng på bio.

Nu är det dock tillbaka till jobb. Igår var lite jobbigt eftersom jag hade rätt ont i armen, men nu känns det som att värken börjar lägga sig lite. Så ikväll är det kvällsjobb som gäller. Så skönt att ha hela förmiddagen att vila upp sig på. Jag har legat på soffan och kikat på ”The Big Bang Theory”, efter en jobbig värkig natt.

I morgon är det dock ledighetsdag igen! Och då blir det rens i förrådet som gäller. Det är VERKLIGEN dags att börja rensa och greja inför flytten. Jag har ju knappt börjat och det är bara en och en halv vecka kvar. Men det löser sig. Jag har ju faktiskt min lägenhet kvar till sista augusti. Så det är egentligen ingen panik.

7 responses to “Benbrott och fisketur.

  1. Nej inte igen :-(! Ajajaj, stackars dig!! Snowwhite ska jag bara se. Måste bara fixa lite barnvakt. Och nån som gillar såna filmer lika mycket som jag…måste ju ha någon att äta popcorn med :-)!

    • Do it! För den var faktiskt sevärd. Och popcorn är ju så makalöst gott. Nästan värt att göra det bara för popcornen!

  2. Men du VÄNNEN!? Hur går det TILL!? Brutet nu igen… :( :( Fy, vad jobbigt. Men du är en mästare på att konvalescera (ord?) och bli pigg och rask fort igen!! KRAM på dig!

    • Ptja, det är ju det där med benskörheten som ställer till det. Irriterande är det. Men jag är van. Och det finns attans så mycket värre saker, så jag orkar faktiskt inte ens klaga. Kanske att det är lite väl varmt med tjock-gips :P

      Kram!

  3. Men oj! Jag som trodde din otur gett med sig… men det är klart, den måste väl visa att den fortfarande finns där… om än kanske lite snällare… Kram på dig!

  4. Attans! Vilken skit!!! Du får be Ossian göra tipset lite mer färgglatt! :-) kram och krya

  5. Nej, men stackars dig!!! Hoppas det läker fint och snabbt! Kram

Kommentera

