Sommar, fotboll och andra trevligheter.

Två härligt lediga dagar har jag haft nu. Skönt. Men lite för lite tid att bara vara för mig själv. Jag saknar den tiden just nu. Inte för att jag inte trivs med David, eller de andra runt mig, utan bara för att jag är så i behov av egen-tid.

Men jag har hängt lite i Bäsna, med lilsis, Ossian, lilbror och Emil. Vi har badat lite pool på gården, hängt i sandlådan och vinkat till hästarna. Vi har huggit ved, jagat mygg och fikat kaffe i sommarsolen.

Ossian kör sin egen stil, all the way.

Igår kväll hade vi lite middag här hemma. Med min mor och Davids föräldrar. De slogs inte. Vilket är en klar fördel. David fixade räk-toast till förrätt, och sen hade jag gjort ugnsbakad lax med färskpotatis, gräddfilssås och sallad till varmrätt. Och den här rabarberpajen bakade jag till efterrätt. Mycket gott!

Sen är ju jag inte sådär superförtjust i halvfabrikat. Så jag har exprimenterat mig fram till en egen hemmagjord vaniljsås. Ooorka koka i evigheter. Nope. Så man vispar ihop tre äggulor, lite socker och ekologiskt vaniljpulver – hårt. Sen vispar man grädde, ca 3dl, också ganska hårt. Och sen rör du bara ihop de där två görorna. Blir så himla fint, så himla gott och så himla äkta!

Idag har jag köpt mig en endags-biljett till nästa veckas P&L-festival. Så nu längtar jag tills jag får se Regina Spector, Den svenska björnstammen, Laleh, Veronica Maggio och Mumford & sons. Jag kunde bara inte låta bli. Jag måste få en dos P&L. Det tillhör sommaren. Lillasyster fick sin biljett som en tidig födelsepresent, så nu kan vi gå tillsammans, precis som det ska va!

Hoppas att ni alla får en fin midsommarafton i morgon! Själv ska jag jobba, men det gör mig då rakt inget, eftersom jag int är något för midsommar.

Kommentera

