Mycket jobb, och mycket allergi.

Jobb hela helgen. Tur att vi har haft lite midsommarfirande på vår camping också. Och att jag fick hålla i musiken till dansen. Och njuta av alla glada midsommarbarn. Och det vackra vädret. Då gör det inget att man jobbar.

Fint väder var det hela dagen!

Även igår och idag har det varit jobb på schemat. Och tråkigt nog så blev det ganska så mycket jobb igår. På grund av att vuxna människor inte kan ta sitt ansvar och fira en ”lagom” midsommar. Så fruktansvärt tråkigt, och så fruktansvärt onödigt. Så det blev en hel del pyssel att reda upp, folk att lugna, trösta och pappersarbete som följde.

Annars är det allergin som är mitt största aber just nu. Inte rolig på en fläck. Men jag vet att det går över, om ett par veckor eller så. Till dess är det bara att inhalera på och försöka, försöka att stå ut. Och nej, det är inte bara kli i ögonen och lite snuva jag pratar om. Går snart av om någon klagar på det, lite kli och snuva. Har sedan länge mist empatin för de som bara snorar.

För just nu är klockan halv fyra på natten, och jag sitter uppe och inhalerar, kombinerat med att jag tar nässpray, nyser, snyter och kliar ögon.  Och har gjort sedan ett ungefär. Så jag har väl sovit ungefär 30 minuter, på sin höjd. Och om två timmar ringer klockan för att jag ska upp och jobba. DET är att ha besvärlig allergi.

Men med lite (mycket!) kaffe så ska jag nog kunna hålla ögonen öppna under morgondagens pass. Sen är jag ledig i två dagar och får vila upp mig.

Nu ska jag nog se en film, och försöka slumra till en stund. Hoppas ni sover gott i vilket fall, och att ni får en fin morgondag!

4 responses to “Mycket jobb, och mycket allergi.

  1. Ojoj. Vad du jobbar! Och vad du håller humöret i topp trots skitallergi… :( :(
    Håller tummarna att det lättar snart! kram!

  2. Åh nej, stackare… Förstår din frustration. Jäkla skitallergi alltså. Jag blir minst lika förbannad när folk klagar på mensvärk…he he… Hoppas verkligen att det ger sig och att du fick sova lite. Du är en sann kämpe, med jobbet och allt. Du är fortfarande min inspiration ska du veta!!

    Kram fina du!!

    • Du, jag förstår dig ;) Det känns som småsaker i jämförelse.

      Och tack, vad glad jag blir att du ser det som så.

      Kramar, till tusen och lite till!

Kommentera

