Akuten.

Idag skulle jag fara in till sjukhuset för att gipsa om min arm. Men istället fick jag en allergichock på vägen dit och det blev ambulans till akuten. Jag är verkligen så kass i min allergi nu. Klarar inte av att gå ut för ens ett par minuter. Så himla värdelöst. Massor av inhaleringar, allergimedicin, adrenalin och ögondroppar har gjort det drägligare.

Min mor sa att det såg ut som jag gått in i en vägg.

Emma sa att jag såg förjävlig ut.

David sa att jag såg lite sliten ut. Det tog jag nästan som en komplimang.

Japp, lite sliten it is.

Eller nä, det ser verkligen förjävligt ut. Och nu har det även blivit två röda stora ringar runt ögonen. Och det rinner, och kliar. Och andningen, den är sparsam. Tur att det finns inhalationer. Och kalla trasor att lägga över ansiktet. Och goa sommarpratare att lyssna på. Det är tur.

3 responses to “Akuten.

  1. Hur sliten du än är så är du ändå vacker. Just för att du är så vacker som person. Det lyser igenom.

  2. Ysch, vad tråkigt att vara så allergisk! Absolut tur att det finns sommarpratare och också tur att det inte är allergisäsong året runt.

    Kram!.

Kommentera

